یک گام به‌سوی رونق تولید؛

مناطق آزاد به یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشور تبدیل می شوند

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نقشه راه سازمان مناطق آزاد در سال ۹۸ به سمت توسعه زیرساخت‌ها برنامه ریزی شده است تا با سرمایه گذاری‌های خارجی و داخلی باری از روی دوش اقتصاد کشور برداشته شود.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: مناطق آزاد در زمینه فراهم کردن شرایط مناسب برای تولید، اقدامات مناسبی را انجام داده است، از جمله ایجاد صندوق حمایت و ضمانت، بورس بین المللی، ایجاد مکانیزم الکترونیکی در مبادلات تجاری و ایجاد پنجره خدماتی که در سال ۹۸ به ثمر خواهد نشست.

وی تصریح کرد: این اقدامات از جمله برنامه ریزی‌های سازمان مناطق آزاد است که امیدواریم با تلاش و همت مسئولان به رشد اقتصادی کشور و تسهیل تجارت که بازوی قدرتمند پیشترفت صنعت و تولید است، قدم مثبتی برای کشور برداشته شود.

مشاور رییس جمهور گفت: سرمایه‌گذاران مهم‌ترین سرمایه بیرونی مناطق آزاد هستند و با معافیت مالیاتی و معافیت‌های صادراتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این پتانسیل دیده می‌شود تا در افق سال جدید این مناطق به یکی از پایه های اصلی اقتصاد تبدیل شوند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: دولت تمام تلاش خود را برای کاهش آثار تحریم‌ها در مناطق آزاد به کار بسته است و در شرایط کنونی اقتصاد کشور، باید مشکلات را یک به یک حل کنیم و با هم افزایی قوا از یک رویه واحد برای حل مشکلات بهره بگیریم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو