تحریم، مانع فعالیت اقتصادی بندرها نیست

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: بندرهای انزلی و آستارا با وجود تحریم های دشمنان، به فعالیت اقتصادی خود ادامه می دهند و فعالان حوزه تجارت، مشارکت خود را در این راستا افزایش دهند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حمیدرضا آبایی در فرمانداری آستارا افزود: بندرهای انزلی و آستارا در توسعه حمل و نقل دریایی نقشی ویژه دارند و باید از ظرفیت آنها برای رونق تولید و اقتصاد استان استفاده شود.
آبایی گفت: فعال کردن کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در اولویت قرار دارد و امروز برای این منظور از تاسیسات آن بازدید شد.
وی افزود: ساختمان گمرک و زیرساخت های الکترونیک به عنوان بستر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا آماده است و برای آغاز فعالیت رسمی منطقه، باید اداره کل گمرک این شهرستان تجهیزات لازم را در ساختمان مستقر کند.
فرماندار آستارا هم گفت: این شهرستان با مرزهای دریایی، زمینی و ریلی به کانون بنادر تجاری و اقتصادی تبدیل شده و تکمیل زیرساخت ها متناسب با ظرفیت ها ضروری است.
حسن رستم زاد افزود: طبق تاکید استاندار گیلان، با اتصال منطقه ویژه اقتصادی آستارا به بارانداز راه آهن این شهرستان، اقتصاد و حمل و نقل کالا متحول خواهد شد.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین مسیر حمل و نقل بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و 500 تنی طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و دو میلیون تن به سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله را خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو