قشم پیشتاز توسعه صنعت گردشگری کشور

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، صنعت گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه در جزیره دانست و از آمادگی قشم برای جذب سرمایه در حوزه های مختلف شیلاتی، نفت، گاز و انرژی خبر داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در جلسه معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم به سفرای خارجی کشورهای افغانستان، قزاقستان و آفریقای جنوبی که امروز سه شنبه 27 فروردین ماه در محل سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، اظهار داشت: جزیره قشم سالانه میزبان 6 میلیون گردشگر خارجی و داخلی است. 
وی با اشاره به مطالعات مشاوران خارجی در زمینه ظرفیت های قابل سرمایه گذاری در این منطقه آزاد افزود: قشم با داشتن تنها ژئوپارک جهانی عضو یونسکو در خاورمیانه، قابلیت تبدیل شدن به هاب ورزش های هوایی و دریایی، داشتن 17 میدان نفتی و سهم بالای تولید میگو و ماهی در قفس، همچنین ظرفیت تولید برق از آب دریا توانایی جذب سرمایه در حوزه های متنوعی را داراست.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با محکوم کردن رفتارهای غیرانسانی آمریکا ادامه داد: آمریکا صاحب دنیا نیست و ما با برقراری ارتباطات دوستانه با کشورهای مختلف ثابت کرده ایم که توان مقابله با تحریم ها را داشته و همچنان در مسیر توسعه و رشد ماندگاریم.
وی از سرمایه گذاری کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، چین و چندین کشور آسیایی در حوزه های مختلف صنعتی خبر داد و گفت: جزیره قشم با یک هزار کیلومتر وسعت که 300 کیلومتر آن محدوده منطقه آزاد و مابقی آن به همراه 33 کیلومتر جزیره هنگام، منطقه ویژه اقتصادی، یکی از مناطق هفتگانه ایران است که از قوانین خاصی در حوزه صادرات و واردات برخوردار است.
به گفته مومنی، این فرصت های ارزنده، موجب شده سرمایه گذران داخلی و خارجی در بخش های مختلف جزیره اقدام به فعالیت اقتصادی نمایند.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: در حال حاضر یک پروژه سه میلیارد یورویی و دو پروژه چهار و هشت میلیارد دلاری توسط سرمایه گذاران خارجی در حال انجام است.  همچنین سرمایه گذاران داخلی با 245 هزار میلیارد ریال در حوزه های پتروشیمی، شیلات و گردشگری قشم در حال فعالیت هستند.
وی بر موقعیت جزیره قشم به عنوان حساس ترین منطقه اقتصادی ایران تاکید کرد و بیان داشت:  روزانه 20 هزار بشکه نفت از قشم به سرزمین اصلی صادر می شود و پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم با ظرفیت تولید سالانه 35 هزار تُن تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
مومنی با تشریح مزیت های سرمایه گذاری در قشم افزود: در حوزه بانکرینگ 750 هزار تُن ظرفیت داریم که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد و در حال حاضر 50 هزار تُن آن در حال استفاده است.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت دو نیروگاه آب و برق همزمان با ظرفیت هر کدام 500 مگاوات تولید برق که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، خبر داد و گفت: سال گذشته نیروگاه 10 مگاواتی برق خورشیدی توسط کارشناسان ایتالیایی در قشم به بهره برداری رسید.
مومنی اذعان داشت: در حوزه شیلات دو هزار و 500 هکتار زمین به صنعت پرورش میگو اختصاص یافته و محصولات آن ها به کشورهای چین، فرانسه و انگلیس صادر می شود.
وی ضمن دعوت نماینده ویتنام به همکاری در حوزه صنایع شیلاتی جزیره ادامه داد: قشم مجوز تولید 80 هزار تُن ماهی در قفس را در سال دارد و برای توسعه این صنعت آماده جذب سرمایه گذار است.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تقدیر از حضور سفرا و نمایندگان اقتصادی کشورهای حاضر در جلسه، اظهار امیدواری کرد بازدید از ظرفیت های گردشگری، شیلاتی، نفت، گاز و انرژی به جلب مشارکت سرمایه گذاران این کشورها در حوزه های مختلف صنعتی جزیره منجر شود.
یادآور می شود، در این جلسه که به ریاست حمید رضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور معاونان این مجموعه در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، علاوه بر سفیر کشورمان در قطر و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس و قشم، سفرای کشورهای آفریقای جنوبی، قزاقستان و افغانستان و همچنین رایزن اقتصادی کشورهای اتریش، روسیه و ویتنام هم حضور داشتند.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو