نخستین نشست شورای اداری سازمان منطقه آزاد چابهار در سال 98؛

چابهار در حال بازگشت به ریل اصلی توسعه است

نخستین نشست شورای اداری سازمان منطقه آزاد چابهار در سال 98 برگزار شد که طی آن معاونان و مدیران سازمان برنامه های حوزه های خود در سال 98 را به تفکیک ارائه دادند.

به گزارش فرینا، دستور مدیرعامل سازمان و رییس شورای اداری برنامه های ارائه شده در این نشست به عنوان مصوبات شورای اداری سازمان در جلسات بعدی شورا سازماندهی و به طور مفصل مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این نشست بر اجرای تمام طرح ها و پروژه های زیرساختی با هدف ایجاد زمینه های رونق تولید تاکید کرد و گفت: تمام برنامه ها و پروژه های سازمان در سال 98 باید در جهت توسعه منطقه و کشور به ویژه «رونق تولید» باشد.
عبدالرحیم کردی افزود: حوزه عمرانی باید به طور مستقیم بستر مناسب برای تولید را فراهم آورد، معاونت اقتصادی باید تسهیل گر رونق تولید باشد و معاونت حمل و نقل و ترانزیت موظف به پشتیبانی و روانسازی برقراری ارتباط تولید کنندگان با تجارت و مجموعه های مرتبط با این موضوع است.
کردی در ادامه با تاکید بیشتر بر افزایش فعالیت های ترانزیتی منطقه معاونت حمل و نقل و ترانزیت را موظف کرد تا با تشکیل شبکه های لجستیکی به گونه ای توسعه یابد که به مسئولیت ها و اهداف واقعی خود بپردازد و از شرایط ترانزیتی ملی و بین المللی پیش آمده برای چابهار نهایت استفاده را برای توسعه منطقه ببرد.
شفافیت فرایندها و روانسازی ساختار در کل سازمان موضوع مهم دیگری بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار روی آن تاکید داشت و در این خصوص معتقد بود که این موضوع باید در سال 98 به طور اساسی و زیربنایی شکل گیرد و تمام برنامه ها، پروژه ها، بودجه ریزی ها و گزارشات مالی و برنامه ای باید در معاونت توسعه و مدیریت منابع جمع بندی و به نظامی واحد تبدیل شوند.
وی در ادامه سخنانش به مشارکت فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در تصمیم سازی های سازمان اشاره کرد و به مدیران و معاونان سازمان دستور داد این موضوع را به طور جدی پیگیری و به ویژه از ظرفیت های اتاق بازرگانی و صنایع منطقه استفاده کنند.
به عقیده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار شرایط پیش روی منطقه آزاد چابهار در سطح ملی و بین المللی فرصت های ویژه ای را برای توسعه منطقه و کشور به وجود آورده که اگر با شیوه های متعارف سال های پیش از این عمل شود نتیجه ای برای منطقه و کشور نخواهد داشت و باید در سطح متفاوتی از فعالیت های اقتصادی و تجاری در ترانزیت ظاهر شد.
به گفته کردی نگاه جامعه بین الملل از کشورهای آسیای میانه، افغانستان و آسیای شرقی گرفته تا کشورهای آفریقایی و اروپایی به چابهار نگاه ویژه ای است و همه آن ها امکانات و شرایط خوبی برای همکاری با ما دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل کارگروهی برای پیگیری سرمایه گذاری های کلان در منطقه اشاره و به برگزاری حداقل دو جلسه در ماه، برای به انجام رساندن مشارکت سرمایه گذاران و شیوه های تامین اعتبار سرمایه گذاری ها را تاکید کرد.
اجرای طرح توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار که تصویب آن در شورای عالی مناطق آزاد به انجام رسید و لایحه آن به زودی به مجلس می رود موضوع مهم دیگری بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این جلسه به آن اشاره کرد و در این باره گفت: مناسبات سازمان منطقه آزاد با سازمان های مرتبط مانند بنادر نیاز به تعریف مکانیزم جدیدی دارد و از هم اکنون باید این موضوع را در معاونت حمل و نقل و ترانزیت سازمان پیگیری کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو