آغاز واردات کالا از مرز شلمچه

ناظر گمرکات استان خوزستان گفت: واردات کالا از کشور عراق با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند از مرز بین المللی شلمچه به زودی آغاز می شود.

به گزارش فرینا، غلامرضا بلوطی میرزا افزود: گمرک شلمچه به عنوان گمرک رسمی برای واردات کالا از کشور عراق به صورت ترانزیتی و یا بارانداز استفاده خواهد شد.
بلوطی میرزا با اشاره به ورود کالای ملوانی به خرمشهر گفت: بنا به درخواست فرماندار خرمشهر در خصوص فعال سازی ۲۳۰ فروند شناور موضوع صدور مجوز ترخیص کالای ملوانی در خرمشهر پی گیری می‌شود.
وی با بیان اینکه بین کالای ملوانی و تجاری منافاتی وجود ندارد، گفت: روند کالای ملوانی در بندر خرمشهر بر مبنای تجاری است و ورود کالای ملوانی مقبولیت زیادی ندارد، چون طراحی اسکله‌ها در خرمشهر تجاری است.
ناظر گمرکات استان خوزستان ادامه داد: سیاست گمرکات استان خوزستان با توجه به شعار امسال تسهیل ساز و کار‌های تجاری برای رونق تولید خواهد بود.
بلوطی میرزا افزود: در سال جاری تلاش می‌شود برای روان سازی رونق تولید بحث ضمانت‌نامه‌های بانکی، ترخیص کالا و اعطای اظهارنامه‌ها با کمترین نرخ صادر شده و تا حد امکان این اسناد که برای بخش تولید جنبه نظارتی دارد حذف شوند.
ناظر گمرکات خوزستان گفت: همچنین کالا‌هایی که به منطقه آزاد وارد می‌شوند با توجه به ظرفیت و سهمی که در کل کشور در نظر گرفته می‌شود با همکاری گمرک اجازه تزریق به بازار منطقه ‌می‌یابند.
مرز بین المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر یکی از مبادی مهم تجاری و مسافری کشور در استان خوزستان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو