در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک؛

سامانه آنلاین ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری در منطقه آزاد انزلی آغاز به کار کرد

سامانه یکپارچه آنلاین ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری منطقه آزاد انزلی از ابتدای فروردین ماه سال ۹۸ به منظور خدمت رسانی به متقاضیان سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در این منطقه، شروع به فعالیت نموده است.

به گزارش فرینا، براین اساس فرایندهای تعیین نام، آگهی تأسیس، اساسنامه، اظهارنامه، پرداخت هزینه ثبتی الکترونیکی که جزو فرایندهای اداری ثبت شرکت در مناطق آزاد می باشند، در چارچوب این خدمت دولت الکترونیک در منطقه آزاد انزلی به صورت اینترنتی و آنلاین بدون نیاز به حضور اشخاص صورت می گیرد.

بنابراین گزارش به منظور تسهیل و تسریع در فرایند ثبت شرکت در مناطق آزاد سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مناطق آزاد کشور با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به آدرس اینترنتیcr.freezones.ir شروع به کار نموده که در گام نخست این منطقه ارائه خدمات اداری مربوط به ثبت شرکت را در این سامانه به متقاضیان ارائه می دهد و تا نیمه دوم سالجاری نیز سایر خدمات مرتبط با حوزه کاری ثبت شرکت از این طریق انجام می شود.

لازم بذکر است کاهش بوروکراسی اداری، امکان ثبت شرکت از هر نقطه جهان در این منطقه با کمک سامانه مزبور ، کاهش هزینه های تردد، افزایش تعداد خدمات قابل ارائه در چارچوب دولت الکترونیک از سوی این سازمان، کاستن از رفت و آمد متقاضیان برای طی فرایندهای اداری ثبت شرکت و امکان ثبت سریع تر شرکت های خارجی که در ایران مستقر نبوده و خواستار فعالیت در منطقه آزاد انزلی می باشند را می توان از مهمترین نتایج فعال شدن سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مناطق آزاد کشور عنوان نمود.

گفتنی است هم اکنون تعداد ۲۳۹۳ شرکت در این منطقه ثبت شده که ۲۱۲۹ شرکت ایرانی و ۲۶۴ شرکت نیز خارجی و از کشورهای کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه، تاجیکستان، سوئد، افغانستان، چین، ترکمنستان، انگلستان، آذربایجان، آلمان، ایتالیا، هند، روسیه و پاکستان بوده است.

بنا بر این گزارش حوزه فعالیت این شرکت ها در زمینه های تجاری ـ گردشگری، تجاری ـ عمرانی، خدماتی و صنعتی ـ تولیدی است و با تکمیل این فرایند مجموع خدمات و سامانه های الکترونیکی که سازمان منطقه آزاد انزلی در بخش های مختلف خدماتی خود ارائه می دهد به بالغ بر ۴۰ خدمت خواهد رسید و این سازمان را به یک سازمان پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک در چارچوب وظایف دولت الکترونیک در عصر جهانی شدن، تبدیل کرده است.

گفتنی است معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ بهره‌برداری انواع فعالیت‌های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد و معافیت های گمرکی برای ورود ماشین الات و مواد اولیه و همچنین معافیت گمرکی ورود کالای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده از مهمترین مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی است.

لازم به ذکر است متقاضیان به منظور دریافت پاسخ سئوالات احتمالی در مسیر بهره برداری از سامانه ثبت شرکت منطقه آزاد انزلی می توانند با شماره تلفن ۰۱۳۴۴۰۵۳۰۰۴ تماس حاصل فرمایند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.