بازدید هیات اقتصادی بازرگانی روسیه از توانمندی‌ها و ظرفیت های بندر امیرآباد

یک هیات اقتصادی بازرگانی از کشور روسیه، جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از توانمندی‌ها و ظرفیت های این بندر بازدید کردند .

به گزارش فرینا، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در جلسه ای با سرمایه‌گذاران و بازرگانان روسی به تبیین توانمندی ها و قابلیت های بندرامیرآباد پرداخت .
سیاوش رضوانی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با هزار و شصت هکتار اراضی پسکرانه و دارا بودن پنج منطقه گردشگری، خدماتی، صنعتی و عملیاتی بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر به شمار می آید، گفت : قرار گرفتن بندر امیرآباد در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب و صرفه اقتصادی بیش از ۳۰ درصدی در هزینه و مدت زمان حمل کالا موجب ترغیب تجار و صاحبان کالا جهت بازرگانی از این بندر شده است .
رضوانی، بندر امیرآباد را با وجود کارخانه های متعدد تولید انواع کالا از قبیل کارخانه های کاغذ، گچ، MDF و ... به عنوان بندر نسل سوم برشمرد و فعالیت در صنایع مرتبط با چوب و کاغذ، صنایع تبدیلی، روغن خوراکی و ترانزیت فراورده های نفتی را از فرصت های سرمایه گذاری در بندر امیرآباد عنوان کرد .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد همچنین به رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۷ به میزان ۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتن نسبت به سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: بندر امیرآباد با سهم بیش از ۶۰ درصدی در تخلیه و بارگیری کالا و سهم ۷۲ درصدی تخلیه غلات ، رتبه نخست بنادر شمالی را دارا می باشد.
رئیس هیات تجاری روسیه در ادامه این دیدار با بیان اینکه بندرامیرآباد با توجه به زیرساخت های پیشرفته، بهترین و مهمترین مسیر ترانزیت جو، گندم و ذرت به عراق است گفت: بندرامیرآباد پیشنهاد اول اقتصاددانان و بازرگانان جهت فعالیت در این زمینه بوده است .
وی با اشاره به اینکه شرکت متبوعش بزرگترین هولدینگ ساختمانی و تولید کننده موادغذایی، آرد و گوشت در روسیه است؛ خواهان ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات بندرامیرآباد جهت تعامل و عملیاتی شدن طرح اقتصادی شرکت در این بندر شد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو