جشنواره بازی های بومی محلی در روستای «چاوقون» شوط برگزار شد

رییس اداره ورزش و جوانان شوط گفت: جشنواره یکروزه بازی های بومی محلی به مناسبت هفته جوان در روستای گردشگری ' چاوقون' این شهرستان برگزار شد. 

به گزارش فرینا، سجاد اکبری روز شنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد نشاط اجتماعی، معرفی روستای گردشگری چاوقون و احیای بازی های بومی و محلی در این منطقه است.
اکبری با بیان اینکه این جشنواره با استقبال بیش از 300 نفر از علاقه مندان و مسوولان برگزارشد، گفت: کندیر چکمه، تلیس گئیدسی، قییش گویدو، بیلیک آتماخ، آشیرما گولشی و چک اوزندای از جمله بازی های بومی و محلی ویژه آقایان در این جشنواره بود.
وی ادامه داد: همچنین گجمه داش، خط چکین، جوراب جوراب و طناب زنی بازی های وِیژه بانوان حاضر در این جشنواره در نظر گرفته شده بود.
رییس اداره ورزش و جوانان شوط اضافه کرد: همچنین شعر خوانی، موسیقی آشیقی، محلی اویونلار، نمایشگاه قره چادر، نان محلی و غذاهای سنتی از برنامه های جنبی این جشنواره بود.
اکبری گفت: این جشنواره با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو، فرمانداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی، دهیاری روستای چاوقون و هیات ورزش روستایی شهرستان برگزار شد.
به گزارش ایرنا،روستای چاوقون از روستاهای کوهستانی ایران است و در طول دره شوراگل در شهرستان شوط آذربایجان غربی قرار دارد .
این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط معرفی شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو