نرخ تورم فروردین 30.6 درصد اعلام شد

مرکز آمار ایران؛ نرخ تورم 12ماه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٨ را ٣٠,٦ درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل (٢٦.٩ درصد) ٣.٧ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مرکز آمار ایران شاخص قیمت مصرف کننده - فروردین ماه امسال را منتشر کرد.
بر اساس این گزارش در فروردین ١٣٩٨، عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٧٠,٩ رسید که این رقم نسبت به ماه قبل 4 درصد افزایش نشان می­دهد.
همچنین در این ماه، درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥١,٤ درصد است یعنی خانوارهای کشور بطور میانگین ٥١,٤ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٤٧,٥ درصد) ٣.٩ واحد درصد افزایش یافته است.
شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نیز نسبت به ماه قبل ٨,٨ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» ١.٦ درصد افزایش نشان می­دهد؛ تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به فروردین ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ٨٥.٣ و ٣٧.٨ درصد اعلام شده است.

**افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری و روستایی 
این در حالی است که شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری در فروردین ماه ١٣٩٨ به عدد ١٦٩,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٧ درصد افزایش نشان می‌دهد.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل 50 درصد است که این شاخص هم نسبت به ماه قبل (٤٦,٦ درصد) ٣.٤ واحد درصد افزایش داشته است.
شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی در فروردین ماه ١٣٩٨ به عدد ١٨٠,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بر این اساس تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥٩,٤ درصد است که نسبت به ماه قبل (٥٢,٧ درصد) ٦.٧ واحد درصد افزایش داشته است.

برچسب ها : نرخ تورم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو