سفر معاون علمی و فناروی رئیس جمهور به قشم / آغاز عملیات اجرایی ساخت برج فناوری علوم دریایی قشم با حضور ستاری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پیش از ظهر امروز با هدف بازدید از چند شرکت دانش بنیان و فناوری و حضور در عملیات اجرایی ساخت برج فناوری علوم دریایی قشم، وارد این جزیره شد.

به گزارش فرینا، سورنا ستاری در این سفر یک روزه در نشست تخصصی با حضور حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نمایندگان شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران این حوزه، ظرفیت های سرمایه گذاری در قشم را با رویکرد توسعه اقتصاد دانش بنیان بررسی خواهد کرد.
برج فناوری قشم براساس برنامه ششم توسعه ابلاغی به مناطق آزاد کشور درخصوص تبدیل این مناطق به هاب فناوری و تکنولوژی به صورت مشارکتی بین سازمان منطقه آزاد قشم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این جزیره ساخته خواهد شد.
بنا به این گزارش، هم اینک 38 شرکت دانش بنیان در مرکز بین المللی رشد قشم در حوزه های مختلف مشغول فعالیت هستند و چند شرکت مهم از جمله ریز جلبک خلیج فارس، پارک زیست فناروی قشم، پیرامون سیستم و ساتراپ صنعت قشم هم در این جزیره فعالیت گسترده دارند.
سورنا ستاری پس از بازدید از چند شرکت فناور و دانش بنیان و شرکت در آئین کلنگ زنی برج فناوری تخصصی حوزه علوم دریایی در ضلع جنوبی مرکز بین المللی رشد قشم و شرکت در نشست تخصصی، این جزیره را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو