قشم میزبان سفرای سازمان اکو می شود / سازمان منطقه آزاد قشم آماده همکاری با 10 کشور عضو اکو

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سفر سفرای سازمان اکو به جزیره در هفته دوم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در نشست مطبوعاتی که شامگاه دوشنبه دوم اردیبهشت ماه با حضور رییس موسسه فرهنگی اکو در محل سالن کنفرانس این موسسه درتهران برگزار شد، با برشمردن ظرفیت های ژئوپارک جهانی قشم اظهار کرد: این ژئوپارک جهانی، تنها ژئوپارک در منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا است که پدیده ای منحصربفرد در حوزه گردشگری قشم و کشور به شمار می آید.
وی با اشاره به مراحل پرفراز و نشیب ژئوپارک جهانی قشم برای عضویت در شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو افزود: با ارتقاء استانداردهای لازم در ژئوسایت های قشم و طی دو سال و نیم تلاش، مذاکره و پیگیری در پایان سال 1396 موفق شدیم کارت قرمز این ژئوپارک را به کارت سبز تبدیل کنیم.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در اردیبهشت ماه 1397 در نشست بین المللی ژئوپارک های جهانی یونسکو که با حضور 27 کشور دارای ژئوپارک به میزبانی قشم برگزار شد، قشم به صورت رسمی به شبکه ژئوپارک های جهانی یونسکو پیوست.
مومنی بر انتخاب جزیره قشم به عنوان مقصد گردشگری توسط گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: جزیره قشم با تردد سالیانه هفت میلیون گردشگر از مبادی دریایی و هوایی یکی از مناطق ویژه کشور در صنعت گردشگری محسوب می شود.
وی بر همکاری بین قشم با 10 کشور عضو اکو با اولویت گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به قابلیت های جزیره قشم در بخش های مختلفی همچون شیلات، کشاورزی، نفت، گاز و انرژی، این جزیره آماده بسط و گسترش روابط اقتصادی با این کشورها نیز می باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به حضور سفرای اکو در تاریخ هشتم و نهم اردیبهشت ماه در جزیره قشم عنوان کرد: امید است امضای تفاهم نامه همکاری با اعضای موسسه فرهنگی اکو، آغازی برای همکاری منطقه آزاد قشم با این کشورها در حوزه های مختلف باشد.
گفتنی است، سازمان اکو (Economic Cooperation Organization)، یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که در سال 1343 توسط سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه پایه‌ریزی شد. در حال حاضر این سازمان از 10 کشور شامل؛ ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و آذربایجان تشکیل شده و  برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می‌کند.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو