ژئوپارک جهانی قشم متولی توسعه ژئوپارک در کشورهای عضو اکو می‌شود

رییس موسسه فرهنگی اکو از انتخاب ژئوپارک جهانی قشم به عنوان متولی توسعه ژئوپارک در کشورهای عضو اکو خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدمهدی مظاهری در نشست مطبوعاتی که شامگاه دوشنبه دوم اردیبهشت ماه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در محل سالن کنفرانس اکو برگزار شد، بیان داشت: سفرای کشورهای عضو اکو جهت امضای تفاهم نامه همکاری با منطقه آزاد قشم، هفته آینده به این منطقه سفر می کنند.
به گفته وی،  توسعه ژئوپارک ها با همکاری محوری منطقه آزاد قشم امکانپذیر است.
رییس موسسه فرهنگی اکو، ژئوپارک ها  را عامل مهمی در اقتصاد گردشگری دانست و افزود: در عصر حاضر گردشگری یکی از مهم ترین موضوعات دیپلماسی فرهنگی محسوب می شود و باید در حوزه های مختلف این صنعت از جمله گردشگری میراث، ورزشی، طبیعی و ... تمرکز بیشتری مبذول داریم.
مظاهری عنوان کرد: ژئوتوریسم یکی از زیرمجموعه های گردشگری در حال توسعه است که در موسسه اکو ژئوپارک ها، جزء مبانی قابل پیگیری محسوب شده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر نمایندگی ژئوپارک جهانی قشم در آسیا ادامه داد: ۱۱ برنامه  شامل؛ افتتاح مزرعه صلح اکو، گردشگری دیپلماتیک اکو در تهران، گردشگری همسران دیپلمات ها، همکاری در مراسم روز جهانی گردشگری، برگزاری سمینارها در استان هایی از جمله اصفهان، قزوین، حمایت از همایش های تمدنی اکو و.... برای توسعه گردشگری در دست اقدام است.
رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده  با دبیرخانه مناطق آزاد کشور در خصوص توسعه مناطق آزاد، گفت: این سفر به منظور بازدید از مراحل توسعه منطقه آزاد قشم در حوزه گردشگری و بررسی زمینه های این گسترش صورت می گیرد.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو