فروش 90 هزار میلیارد تومانی محصولات شرکت های دانش بنیان در سال 97 / قشم مستعد سرمایه گذاری در حوزه دریا است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از فروش حدود 90 هزار میلیارد تومانی محصولات چهار هزار و 300 شرکت دانش بنیان کشور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، سورنا ستاری که با هدف بازدید از چند شرکت فناور و دانش بنیان قشم و حضور در آئین کلنگ زنی برج فناوری تخصصی حوزه علوم دریایی قشم به این جزیره سفر کرده است، اعلام کرد: سال گذشته تسهیلات بانک ها برای شرکت های دانش بنیان به رقم 20 هزار میلیارد تومان رسید و بخش خصوصی هم حدود 2 هزار میلیارد تومان در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کرد.

به گفته وی، سال گذشته اعتباراتی هم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به تولیدات شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بازدید از چند شرکت دانش بنیان، پارک زیست فناروی و ریز جلبک خلیج فارس قشم، افزود: این جزیره با توجه به ظرفیت بالای دریا قابلیت خوبی برای سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه فعالیت های بیوتکنولوژی دارد.
او ادامه داد: ظرفیت ذاتی و منطقه ای قشم برای این حوزه با توجه به وجود پارک زیست فناوری و شرکت ریز جلبک خلیج فارس، بسیار مهم و ارزشمند است.
ستاری از بررسی مسائل و مشکلات شرکت های فناور و دانش بنیان در قشم از طریق وزارت علوم و تحقیقات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان منطقه آزاد با هدف کمک به توسعه فعالیت های این شرکت ها در آینده نزدیک خبر داد.
استفاده از تسهیلات کم بهره برای کمک به شرکت های فناور و دانش بنیان از طریق ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی در استان هرمزگان یا در منطقه آزاد قشم هم از دیگر موضوعاتی بود که وی در زمینه راه اندازی آن تاکید کرد.
بنا به این گزارش، حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در نشست تخصصی که با حضور سورنا ستاری در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، از ساخت برج تخصصی فناوری علوم و صنایع دریایی قشم به عنوان گامی برای انتقال دانش فنی و تکنولوژی به کشور در راستای اهداف برنامه ششم توسعه نام برد.
وی ادامه داد: ماموریت اصلی مناطق آزاد کشور براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، انتقال دانش فنی و تکنولوژی از کشورهای توسعه یافته به داخل کشور و تربیت نیروهای کارآمد می باشد.
مرکز بین المللی رشد قشم از سال 1384 با اخذ مجوز از وزارت علوم تا کنون 107 واحد فناور را در این مرکز پذیرفته است. هم اینک 28 واحد فناور و چهار واحد دانش بنیان در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو