پیش بینی سرمایه130 میلیون یورویی برای پروژه فولاد مکران چابهار

پیام طالبی گفت: 130 میلیون یورو سرمایه پروژه فولاد که بخش عمده ای از آن توسط صندوق تامین می شود که از مجموع 90 درصد خصوصی بوده و منطقه آزاد و ایمیدرو نیز سهامدار بخش دیگری از این پروژه هستند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری موج، مدیر فولاد مکران در منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه کارخانه فولاد مکران با روش احیای مستقیم در مساحت 300 هکتار در حال ایجاد است، گفت: فولاد مکران گندله را برای تولید 1.6 میلیون تن فولاد احیای با ظرفیت 1.6 استفاده می کند، این کارخانه تنها تک مدل احیای ایران با این ظرفیت است.

پیام طالبی با بیان اینکه تمام تجهیزات این پروژه ساخت ایران است، افزود: 400 متر مکعب آب مورد نیاز این شرکت است که می توانیم از طریق آب شیرین کن تامین کنیم.

طالبی درباره میزان سرمایه پروژه و سهامداران فولاد مکران، گفت: این مدل فولاد قرار بود در 30 ماه ساخته شود، 130 میلیون یورو سرمایه این پروژه است که بخش عمده ای آن توسط صندوق تامین می شود که از مجموع 90 درصد خصوصی بوده و منطقه آزاد و ایمیدرو نیز سهامدار بخش دیگری از این پروژه هستند.  

او با تأکید بر اینکه 70 درصد تجهیزات احیا در ایران ساخته می شود، تصریح کرد: صندوق سرمایه گذاری بانک سپه، صندوق سرمایه گذاری بانک ملت و صندوق سرمایه گذاری وابسته به دانشگاه آزاد از سهامداران عمده این پروژه هستند. 

او با اعلام با اینکه پتروشیمی گاز مورد نیاز را تامین می کند، افزود: از آنجایی که ما می توانیم از گاز مایع استفاده کنیم و پتروشیمی نمی تواند از این رو پتروشیمی پروژه انتقال گاز را جبران می کند و گفته می شود تا سال 1400 گاز مورد نیاز این واحد تامین می شود.

طالبی با بیان اینکه این شرکت 300 نفر نیرو جذب خواهد کرد، تصریح کرد: این شرکت برای تامین نیروهای مورد نظر با دانشگاه های علمی و کاربردی منطقه هماهنگ شده است و پس از برگزاری یک آزمون نیروهای مورد نیاز خود جذب خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو