هرمزگان الگویی موفق در زمینه رونق گردشگری دریایی است

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هرمزگان الگویی موفق در زمینه رونق بخشی به مسافرت ها و گردشگری دریایی در سطح کشور است، گفت: در تمامی استان های ساحلی کشور شناورهای استاندارد باید جایگزین قایق‌های سنتی شود و هرمزگان الگوی مناسبی برای این اقدام مهم است.

به گزارش فرینا، محمد راستاد در آیین تجلیل از خادمان سفرهای دریایی نوروز 98 که مدیران ستادی سازمان و معاونین دریایی استان های ساحلی و جنوبی کشور حضور داشتند، افزود: در سازمان بنادر تولیت اصلی سفرها و تأمین ایمنی و آسایش گردشگران بر عهده معاونت دریایی است، اما در کنار آن ‌همه بخش‌های ستادی و پشتیبانی به‌صورت شبانه‌روزی حمایت کردند تا هموطنان با آرامش از این موهبت الهی استفاده کنند.
راستاد گفت: از مدیران زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، راهداری، هواشناسی که از دستگاه‌های همکار و همراه ما در سفرهای دریایی هستند همچنین از فرمانداران و مقامات محلی شهرستان های ساحلی و ارگان های نظامی و انتظامی که در کنار ما بوده و هستند، تشکر می‌کنم، بهترین پاداش برای تمامی زحمت کشان، آسایش و آرامش مردم است.
وی تصریح کرد: تردد شش میلیون و 200 هزار نفر سفر بدون هیچ سانحه‌ای در مسیرهای دریایی کشور به انجام رسید که اقدامات پیشگیرانه و مدیریت سوانح در شرایط اضطرار باعث شد تا بار دیگر، امسال هم نوروز بدون سانحه‌ای را پشت سر بگذاریم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیست و ششم اسفند سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی از چندین طرح گردشگری دریایی در هرمزگان به ویژه در جزیره قشم و سایت‌های گردشگری جنگل‌های حرا بهره‌ برداری شد.
راستاد عنوان کرد: طی سالیان اخیر، اقدامات سازمان بنادر در زمینه ایجاد زیرساخت و توسعه گردشگری دریایی روی استان هرمزگان متمرکز است اما قطعاً در سایر استان‌ها نیز احتیاج به بهبود زیرساخت‌ها داریم و هرمزگان  الگویی موفق در زمینه رونق بخشی به مسافرت ها و گردشگری دریایی در سطح کشور است که البته این میزان عرضه خدمات، متناسب با تقاضای سفر مردم نیست و باید حمایت‌های بیشتری از سرمایه‌گذاران گردشگری دریایی صورت بگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پایانه دریایی کشور، بندر شهید حقانی و سایت‌های گردشگری می‌تواند الگویی برای سایر نقاط دریایی کشور است.
راستاد بیان کرد: اگرچه تمرکز ما در نوروز بیشتر است اما آسایش مسافران محدود به این ایام نوروز و دوره زمانی اوج تردد نیست بلکه در تمام طول سال شاهد این هستیم که هم‌وطنان به نقاط ساحلی سفر می‌کنند، اقدامات پیشگیرانه آمادگی برای مقابله با شرایط اضطرار باید در دستور کار جدی تمامی بنادر کشور باشد.
وی ابراز کرد: به‌جز چند روز شرایط نامساعد جوی، شرایط قابل قبولی برای خدمات رسانی به هموطنان در هرمزگان داشتیم اما در برخی روزها مثل خوزستان و بوشهر ایام شرایط بد جوی بیشتر بود و چند استان درگیر بحران سیل بودند و بسیاری از همکاران ما به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بحران سیل، بسیاری از مردم در مجموعه های بندری اسکان داده شدند و توانستیم نقش‌آفرینی خوبی داشته باشیم، مدیران بنادر کشور یک روز هم‌محل خدمت خود را ترک نکردند و همه افرادی که در طرح تسهیل سفرهای نوروزی نقش داشتند به‌صورت هماهنگ و با وحدت رویه در پیشبرد هدف تسهیل شرایط برای مسافران زحمات زیادی کشیدند و شیرینی که به وجود آمد رضایت مردم از امکانات و تسهیلات فراهم‌شده بود.
راستاد اظهار داشت: امیدوارم همه همکاران و مدیران بنادر کشور برای رونق گردشگری دریایی تلاش کنند؛ زیرا به دلیل تقاضای مردم احتیاج داریم که در همه استان‌ها امکانات گردشگری ساحلی و دریایی بیشتری داشته باشیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: در تمامی استان های ساحلی کشور شناورهای استاندارد باید جایگزین قایق‌های سنتی شود و هرمزگان الگوی مناسبی برای این اقدام مهم است.
وی خاطرنشان کرد: از توجه ویژه استاندار هرمزگان به مقوله دریا و بنادر و دریانوردی تشکر می‌کنم، وی در حوزه دریایی و همه حوزه‌های سرمایه‌گذاری بنادر هرمزگان پشتیبانی می‌کند تا بتوانیم سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در سالی که شعارش رونق تولید است فعال شدن صنایع دریایی برای تولید شناورهای گردشگری دریایی است که این ظرفیت در کشتی‌سازی‌های کشور وجود دارد، سازمان بنادر نیز برای حمایت از تولیدکنندگان شناورهای استاندارد مسافری و گردشگری تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.
راستاد تصریح کرد: اقدام مثبت دیگری که باز هم از استان هرمزگان کلید خورد، استفاده از ظرفیت شناور داران و بخش خصوصی به‌عنوان همیار ناجی بود که به استان‌های دیگر نیز انتقال تجربه صورت گرفت که به ارتقا ایمنی ترددهای دریایی کمک بسیاری کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان ابراز امیدواری کرد، همکاران مجموعه های بنادر و دریانوردی استان‌های دیگر تلاش کنند با استفاده از تجربه استان هرمزگان سازمان‌دهی گروه های مردمی همیار ناجی عملیاتی شود و این الگوی موفق به‌خوبی در سراسر کشور بسط و توسعه یابد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو