منطقه آزاد اروند می تواند بخش بزرگی از کالاهای اساسی کشور را تامین کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با ایجاد یک منطقه لجستیک و حضور سرمایه گذاران سایر کشورهای همسایه، منطقه آزاد اروند می تواند بخش بزرگی از کالاهای اساسی کشور را در این شرایط تامین کند.

به گزارش فرینا؛ اسماعیل زمانی در نشست هم اندیشی تبیین راه کارهای مشارکت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که صبح امروز در کیش برگزار شد افزود: منطقه آزاد اروند با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور به کشورعراق و تاکید بر تسریع اجرای مصوبات و پیشنهاد دولت مبنی برتشکیل منطقه آزاد مشترک، این سازمان ضمن اعلام امادگی جهت تشکیل منطقه آزاد مشترک با عراق آمادگی لازم را دارد تا با ایجاد یک منطقه لجستیک و حضور سرمایه گذاران سایر کشورهای همسایه، بخش بزرگی از کالاهای اساسی کشور را در این شرایط تامین کند.

زمانی گفت: موضوع مهم دیگری که در این سفر عنوان شد بحث لایروبی اروند رود بود که در صورت اجرایی شدن می تواند بستر مناسبی برای تردد شناورهای تجاری فراهم سازد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند درادامه باتوجه به حذف هزینه روادید میان دو کشور ایران وعراق و استقبال مناسب ازاین مصوبه در کشور عراق، صدور ویزای مدت دار یا طولانی برای گردشگران عراقی را بسیار مورد تقاضا عنوان کرد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو