فضای حاکم در بازار سرمایه بهتر می شود

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران گفت: فضای حاکم در بورس بهبود می یابد و احتمال افزایش نقدشوندگی بیشتری در این بازار وجود دارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، روح الله حسینی مقدم روز دوشنبه در حاشیه مراسم عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در بورس تهران افزود: بخش قابل توجهی از سهامدارانی که در خرید عرضه اولیه مشارکت می کنند، پنج یا 10 روز بعد از عرضه اولیه از شرکت خارج می شوند، آنها به صورت بلندمدت سهامداری نمی کنند بنابراین بهتر است تا در عرضه های اولیه بسته های دیگر را فراهم کنیم تا از این پتانسیل مناسب به شکل درست بهره ببریم.
وی اظهار داشت: راهکاری باید در نظر گرفته شود تا سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار ترویج داده شود و به محض اینکه بازار وارد مدار صعودی می شود سرمایه گذاران مبتدی به سمت صندوق های سرمایه گذاری بروند.
حسینی مقدم به بحث نقدینگی و نیز شفافیت معاملات در بورس اشاره و بیان کرد: این روزها شاهد افزایش حجم معاملات و نیز گردش نقدینگی در بازار سرمایه هستیم، روز گذشته حدود 2 هزار و 300 میلیارد تومان در بورس و فرابورس داد و ستد شد که نشان دهنده افزایش گردش معاملات است.
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود تا قیمت ها واقعی شوند بحث شفافیت است که انتظار ما از مسئولان شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس این است که اکنون شفافیت در گزارش گری را بیش از همیشه در نظر بگیرند.
حسینی مقدم خاطرنشان کرد: در سال 97 نزدیک به 100 شرکت در فهرست بورس قرار داشتند که گزارش گری آنها به موقع انجام شده بود بنابراین انتظار داریم که اکنون نیز گزارش گری ها با تاخیر انجام نشود.
معاون ناشران و اعضای شرکت بورس اظهار داشت: عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در روزهای مثبت و ابتدایی سال به عنوان یکی از اتفاقات مثبت در بازار سرمایه محسوب می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این شرکت یک نهاد مالی ثبت شده در سامانه سازمان بورس است، انتشار گزارش و اطلاعات دقیق این شرکت در سال های قبل از پذیرش و نیز فرآیند درج آن در بورس از طریق سامانه کدال انجام شده است.
حسینی مقدم خاطرنشان کرد: با ورود این شرکت به بورس چهار هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان به مجموع ارزش بازار سرمایه اضافه شده است.
معاون ناشران و اعضای شرکت بورس ادامه داد: این شرکت، بسیار بزرگ است که ١٠ درصد از سهام آن از طریق عرضه اولیه در اختیار عموم قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: تمام مزایایی که برای شرکت های حاضر در بورس قائل هستیم برای این شرکت نیز در نظر گرفته شده و بهتر است تا فرصت تامین مالی برای شرکت هایی که پروژه های نیمه تمام و یا پروژه جدیدی را در دست دارند فراهم شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو