افزایش همکاری‌های علم و فناوری با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

همکاری‌های علم و فناوری شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزایش می‌یابد.

به گزارش فرینا، دبیرکل شورای عالی عتف و پیروز موسوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس در جلسه‌ای بر همکاری بیشتر علم و فناوری تاکید کردند.
مسعود برومند ضمن تاکید بر نفوذ پژوهش و فناوری بر صنعت نفت گفت: ما در زمینه صنعت نفت سابقه طولانی داریم، با این تجربه می‌توانیم با پتانسیل خوب مراکز آموزش عالی سهم خودمان را از میادین مشترک نفت و گاز افزایش دهیم.
برومند در ادامه ضمن تاکید بر احصاء نیازهای علم و فناوری در حوزه نفت افزود: مراکز آموزش عالی و فناوری می‌توانند با حداکثر تلاش نسبت به حل مشکلات علم و فناوری این صنعت کمک نمایند. وی خاطرنشان کرد با توجه به شرایط کشور در دوران تحریم این امر فرصت خوبی است تا دانشگاه‌ها بتوانند نیازهای علمو فناورانه صنعت نفت را برطرف و بومی‌سازی کنند.
وی در ادامه درباره همکاری‌های صنعت و دانشگاه افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اعضای هیات علمی که از سال 98 جذب دانشگاه‌ها می‌شوند الزام دارد تا یک دوره یکساله مطالعاتی در حوزه صنعت بگذرانند. این اتفاق فرصت خوبی برای صنایع کشور خصوصا صنعت نفت است که از پتانسیل خوب نیروهای علمی جوان نهایت استفاده را برای به‌روزآمدی ببرند.
دبیرکل شورای عالی عتف تاکید کرد: این اقدام پل ارتباطی خوبی بین صنعت و دانشگاه است و باعث فرصت حضور اعضای هیات علمی جوان در این مناطق می‌شود.
در ادامه، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن استقبال از حضور دبیرکل شورای عالی عتف در این منطقه گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی فرصت خوبی است تا با تعامل بیشتر بین این دو نهاد، شاهد بومی‌سازی تجهیزات باشیم.
پیروز موسوی افزود: ما با همکاری مراکز آموزش عالی زنجیره تولید را در داخل کشور تکمیل می‌کنیم. دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نقش مهمی در انتقال فناوری دارند.
در ادامه برومند از فاز 9 و 10 مجتمع گازی پارس جنوبی، شرکت پتروشیمی نوری و مجتمع بندری پارس بازدید به عمل آورد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو