آغاز به کار شرکت ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا

مدیرعامل ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا (ساتما) گفت: پس از تاسیس و ثبت ساتما و با هماهنگی های انجام شده با کشورهای اروپایی و شرکت اینستکس، این ساز و کار فعالیت خود را برای نقل و انتقال های مالی آغاز کرد. آ

به گزارش فرینا به نقل از بانک مرکزی، «علی اصغر نوری» مدیرعامل ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا اعلام کرد: در مذاکرات انجام شده با طرف اروپایی، آمادگی طرف ایرانی برای عملیاتی کردن ساز و کار مورد نظر و انجام دریافت و پرداخت ها اعلام شده و بر اهمیت سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی شدن کانال مالی، تاکید شده است.
مدیرعامل ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا گفت: در این راستا، جلسات هماهنگی با بانک های ایرانی برگزار شده است و سلسله جلسه هایی برای معرفی سازوکار و امکانات آن به صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی، در هفته آینده برگزار می شود.
اقدامات بانک مرکزی و بانک ها برای تسریع در عملیاتی کردن این مکانیزم نیز ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی در اواخر اسفند پارسال اعلام کرد: ساز وکار متناسب با کانال معرفی شده از طرف سه کشور اروپایی با نام ساز وکار ویژه تأمین مالی و تجارت (STFI) بزودی در تهران ثبت می شود.
وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس یازدهم بهمن‌ماه گذشته اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان «ساز وکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا» موسوم به اینستکس - INSTEX به ثبت رسمی رسیده است.
این ساز وکار در گام نخست تجارت کالاهای اساسی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ اما بتدریج دامنه‌اش گسترش خواهد یافت.
شرکت «سازوکار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا» که نهاد متناظر اینستکس اروپایی به شمار می رود به مدیرعاملی «علی اصغر نوری» در تهران به ثبت رسید.

برچسب ها : اینستکس
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو