از 70 کارگر نمونه جامعه دریایی و بندری هرمزگان تجلیل شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در آیین تجلیل از 70 نفر کارگر نمونه جامعه دریایی و بندری این استان گفت: حرکت شتابان کشتی توسعه اقتصاد دریایی در شرایط تحریم نیز، توقف ناپذیر است.

به گزارش فرینا، در این مراسم که با حضور بیش از 250 نفر از مدیران و کارکنان شرکت های بخش های مختلف دریایی و بندری در سالن همایش های بندر شهید رجایی برگزار شد، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طی سخنانی به تبیین نقش و جایگاه کارگران به عنوان سربازان جبهه نبرد اقتصادی و طلایه داران توسعه اقتصاد دریامحور پرداخت.
عفیفی پور گفت: علیرغم وارد آمدن فشارهای بین المللی به صنعت حمل و نقل ایران در شرایط تحریم، حرکت شتابان کشتی اقتصاد دریایی به سمت ساحل آرامش و تحقق توسعه دریامحور، به شکلی “توقف ناپذیر” ادامه دارد.
وی با اشاره به در جریان بودن عملیات اجرایی ساخت فاز 3 طرح توسعه بندر با سرمایه گذاری یکهزار و 200 میلیارد تومانی و ساخت سه پست اسکله جدید با ظرفیت صادرات سالیانه 34 میلیون تن فرآورده نفتی، افزود: در سالی که به عنوان “رونق تولید” نامگذاری شده، دو قرارداد سرمایه گذاری در مجموعه اداره کل بنادر و دریانوردی طی یکماه اخیر منعقد شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: این طرح های توسعه ای و انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری نشانگر رونق فعالیت های دریایی و بندری در بزرگترین بندر تجاری کشور است.
عفیفی پور نقش آفرینی های کارگران در دوران دفاع مقدس و در شرایط تحریم های اقتصادی طی دوره های مختلف چهل ساله انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: ما در صنعت حمل و نقل دریایی به واسطه همراهی، همدلی و مشارکت شما سربازان جنگ اقتصادی توانسته ایم روزهای سخت گذشته را سپری کنیم و با همین پشتوانه، فشارهای روانی و اقتصادی ناشی از تحریم ها در روزهای پیش رو را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.
وی با بیان این مطلب که جامعه کارگری دین خود را به نظام سیاسی و اقتصادی کشور ادا کرده اند، از سرمایه گذاران، مالکان شرکت های بخش خصوصی و کارفرمایان خواست تا با تداوم همراهی خود با مجموعه مدیریتی بندر شهید رجایی، تلاش کنند کمترین آسیب مادی و گزند روحی به کارگران این مجموعه عظیم اقتصادی وارد شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در عین حال خواستار وحدت تمامی سرمایه های اجتماعی جامعه دریایی و بندری برای عبور از شرایط سخت اقتصادی در سال 98 شد و خاطرنشان کرد: قطعا مالکان و مدیران شرکت ها متوجه صیانت از معیشت کارکنان خود هستند و از سوی دیگر، توقع نیروهای کارگری نیز در چنین شرایطی باید تعدیل و واقعی شود.
در ادامه این مراسم، تعداد 70 نفر از کارگران نمونه شرکت های مختلف مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با حضور مسئولان بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیران ارشد این شرکت ها مورد تقدیر قرار گرفتند.
شایان ذکر است، اجرای برنامه طنز، موسیقی زنده و برگزاری مسابقه از دیگر بخش های این مراسم بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو