زیرساخت‌های مناسبی در منطقه آزاد انزلی برای بارگذاری آینده تجاری و اقتصادی کشور ایجاد شده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از زیر ساخت های تجاری، بندری، صنعتی و گردشگری این منطقه بازدید کردند.

به گزارش فرینا، پروانه مافی در جریان بازدید از زیر ساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد انزلی گفت: زیرساخت‌های مناسبی در این منطقه برای بارگذاری آینده تجاری و اقتصادی کشور ایجاد شده که به سرعت در حال عملیاتی شدن است و فعالیت های تجاری، صنعتی،تولیدی و بندری با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه مشهود است.
مافی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی از مهم ترین راهکارهای بهبود شرایط اقتصادی و مقابله با تحریم ها، حمایت و توسعه فعالیت های تجاری در مناطق آزاد است و باتوجه به ایجاد کریدور تجاری چین ـ قزاقستان ـ ایران با محوریت بندر کاسپین در این منطقه و سایر کریدور های تجاری، بستر های لازم جهت انجام مبادلات تجاری و یا تامین مواد اولیه از طریق منطقه آزاد انزلی فراهم است.
رییس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت واحد های تولیدی، تجاری و صادراتی پوشاک در شهرک های صنعتی این منطقه با توجه به شرایط موجود، می تواند خلاء هایی که برای اقتصاد کشور حاصل شده است را جبران کند، خاطر نشان کرد: علاوه بر حوزه پوشاک در حوزه لوازم خانگی نیز این منطقه پیشتاز بوده است که در تامین نیاز های کشور بسیار ارزشمند است.
مافی با اشاره به تولید کالاهای ضروری، دانش بنیان و صنعتی در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی این منطقه افزود: ایجاد شهرک های صنعتی و شرکت های تولیدی جهت تبدیل مواد اولیه به اجناس، تفکری پسندیده و قابل تحسین بوده که موفق به ایجاد فضای کسب و کار، اشتغال در منطقه و مانع از خروج ارز در کشور شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تبیین ضرورت بهره گیری از کریدورهای تجاری در کاهش هزینه های تجار تصریح کرد: در آینده نزدیک بندر کاسپین از طریق ریل به خلیج فارس متصل خواهد شد و در کوتاه ترین زمان کالاهای وارد شده از طریق کریدور های تجاری در سطح کشور توزیع خواهد شد و این امر نوید دهنده آینده ای روشن برای تجارت بین المللی ایران مابین سایر کشورها می باشد و سایرکشورها نیز می توانند از این مسیر تجاری بهره مند می شوند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو