حمایت همه جانبه از توسعه گردشگرى و سفرهاى دریایى

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى ضمن تشریح نتایج بازدید از ٥ بندر جنوبى استان بوشهر، اعلام کرد: ساماندهى بنادر "عسلویه و نخل تقى" در دستور کار قرار گرفت و در مورد بنادر "دیر"، "کنگان" و "پرک" نیز تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش فرینا، محمد راستاد در خصوص جزییات سفر به بنادر جنوبى استان بوشهر شامل «عسلویه، نخل تقى، دیر، کنگان و پرک»، اظهار کرد: در این سفر بازدید از بنادر جنوبى استان بوشهر در دستور کار قرار داشت و در ابتداى امر از بنادر عسلویه و نخل تقى که در شهرستان عسلویه و در مجاورت یکدیگر قرار دارند و توسط ناوگان سنتى مورد استفاده قرار مى گیرند، بازدید شد.

بندر عسلویه
وى ادامه داد: در این دو بندر، به ویژه بندر عسلویه که عمدتا بندرى تجارى است کمبودها و نواقصى وجود داشت که در این راستا ساماندهى بندر؛ اعم از اصلاح وضعیت موج شکن، لایروبى، احداث اسکله، ایجاد انبار سرپوشیده و روباز در دستور کار قرار گرفت.
بندر نخل تقى
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى در مورد «بندر نخل تقى» نیز، خاطر نشان کرد: در این بندر، تاسیساتى توسط بخش خصوصى احداث شده که قرار است با سرمایه گذارى این بخش و تسهیلات ارائه شده از سوى سازمان بنادر و دریانوردى، ساماندهى بندر نخل تقى نیز مدنظر قرار گیرد.
بندر دَیِر
مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به وضعیت «بندر دیر» و تصمیمات اتخاذ شده در مور  این بندر نیز، اظهار کرد: در «بندر دیر» تأسیسات احداثی توسط سازمان بنادر و دریانوردی توانسته است به خوبی حمل و نقل دریایی را توسعه بخشد و تصمیم بر این شد که توسعه اسکله و پسکرانه بندر با سرمایه گذاری اپراتور بندری به سرعت انجام شود و سازمان بنادر و دریانوردی نیز با توجه به تقاضای مطرح شده مبنی بر توسعه گردشگری و سفرهای دریایی تسهیلات لازم را به منظور حمایت در این حوزه انجام دهد.
بندر کنگان
راستاد همچنین در مورد بازدید از «بندر کنگان»، اظهار کرد: در بندر کنگان مهمترین تصمیم اتخاذ شده مربوط به توسعه حوضچه آرامش این بندر بود که به دلیل مساحت کم و تراکم بالای شناور شاهد تداخل همزمان شناور های صیادی و باری بودیم که نقیصه مهمی به شمار می آید، بنابراین قرار شد تا چگونگی توسعه این بندر توسط معاونت مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی بررسی شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرح توسعه آن مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: علاوه بر این بر اهمیت توسعه سفرهای دریایی و گردشگری در بندر کنگان تاکید شد و سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد همانند سایر بنادر کشور حمایت‌های لازم را در این رابطه انجام می دهد.
بندر پَرَک
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص «بندر پرک» نیز، اعلام کرد: در این بندر موج شکن های چندمنظوره احداث شده و لایروبی در حال انجام است، اما مباحثى در ارتباط با اصلاح دهانه موج‌شکن و لایروبی مطرح و دستورات لازم در این رابطه به معاونت مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی جهت انجام امور ارائه شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو