اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی قشم در ماه مبارک رمضان

قائم مقام معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، هنری و قرآنی در ماه مبارک رمضان در مراکز و مساجد جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق با  اعلام این خبر افزود: اجرای ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در ماه مهمانی خدا با هدف تعمیق اُنس و الفت شهروندان به ویژه نوجوانان، جوانان و خانواده ها با مفاهیم قرآنی، تکریم ایتام، محرومان و نیازمندان در سطح جزیره برگزار می شود.
حجت الاسلام موسوی اجاق بر لزوم ترویج نشاط معنوی در بین مردم  تاکید کرد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن با دعوت از قاریان برجسته و بین المللی، آموزش قرآن ویژه مادران، برگزاری جشن بزرگ کریم اهل بیت(ع) و اجرای برنامه های فرهنگی اعم از اجرای تواشیح، اجرای تفسیر و تلاوت توسط قاریان ممتاز و مسابقات قرآنی با اهداء جوایز نفیس از جمله این برنامه ها است.
قائم مقام معاونت فرهنگي، اجتماعي وگردشگري سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد:  به مناسبت ماه مبارک رمضان، کمک به برگزاری افطاری ساده در مساجد سطح جزیره، آموزش سفره آرایی برای بانوان جزیره قشم  و برگزاری نمایشگاه و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.
به گفته حجت الاسلام موسوی اجاق، با مشارکت مساجد، نمایشگاه هایی با موضوع نقاشی کودکان، خطاطی، معرفی کتاب، همچنین توزیع محصولات فرهنگی با موضوع شب‌های قدر و زندگی نامه امام اول شیعیان علی(ع) در سطح جزیره برپا می شود.
وی بخشی از برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان را در راستای بزرگداشت شب های شهادت امام علی(ع)، شب‌های احیاء، روز قدس و عید فطر معرفی کرد و گفت: مشارکت در برگزاری برنامه های مساجد به ویژه اجرای مراسم شهادت حضرت امیرالمومنین(ع)، شب های قدر،  برگزاری مراسم باشکوه روز قدس و نماز عید سعید فطر بخش های دیگری از این ویژه برنامه هاست.
قائم مقام معاونت فرهنگي، اجتماعي وگردشگري سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: با اجرای طرح‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در این ایام مبارک، تلاش گسترده خود را برای ایجاد فضایی معنوی برای شهروندان مومن و خدادوست جزیره به کار می بریم تا همه از برکات و نعمات این ماه بزرگ بهره مند شوند.

 

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو