دهکده تخصصی خرما در شهرستان بم کلنگ‌زنی شد

با حضور معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، دهکده تخصصی خرما در شهرستان بم استان کرمان کلنگ‌زنی شد. 

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد امید در حاشیه کلنگ‌زنی دهکده تخصصی خرما در شهرستان بم افزود: این مجتمع دارای ‌40 واحد بسته‌بندی با ظرفیت 120 تن خرماست.
امید با اشاره به ایجاد 800 تا 3 هزار نفر اشتغال مستقیم گفت: در آینده برای 4800 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم در این دهکده ایجاد خواهد شد.
وی افزود: جا دارد از ابتکاری که در خصوص احداث این دهکده به خرج داده شده، تشکر کنم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: ما این مجتمع را یک خلأ برای بم و شرق استانکرمان می‌دانیم و امیدواریم این مجتمع به‌ زودی راه‌اندازی شود و ما از هیچ کمکی در راستای ایجاد این دهکده دریغ نخواهیم کرد.
امید افزود: به نظر من، حلقه گمشده تولید خرما در بم یک مجتمع بسته‌بندی است و معتقدم با توجه به طرح خوبی که ایجاد شده، ما شاهد تحول خوبی در اقتصاد منطقه باشیم.

باید برای اقتصاد پویا در کشور تلاش کنیم

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس عصر امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی دهکده تخصصی خرما در این شهرستان با حضور معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری، گفت: ما باید تلاش کنیم تا اقتصاد جامعه پویا شود.
حبیب‌الله نیکزادی‌پناه افزود: ما کشوری غنی و ثروتمند داریم و نیاز است تا از این سرمایه‌ها به خوبی استفاده کنیم، مدیران جوان ما در حال تلاش برای عمران و آبادانی هستتد و اقدامات خوبی در حال انجام است.
فرماندار بم نیز با اشاره به اینکه توسعه روستایی و اشتغال از اهمیت خاصی برخوردار است، عنوان کرد: این مجتمع از کمبودهای جنوب‌شرق کشور است که نبود آن به طور جدی احساس می‌شد.
هادی شهسوارپور گفت: وجود منطقه ویژه اقتصادی ارگ‌ جدید و وجود جاده ترانزیتی در کنار این‌ مجتمع بسیار کمک ارزنده‌ای به پیشرفت آن است.
شهسوارپور افزود: سرمایه‌گذاران زیادی‌از این مجتمع استقبال کردند و تعدادی از آنها حاضر شدند مبالغی را به عنوان آورده در اختیار ما بگذارند.
فرماندار بم گفت: دهکده تخصصی خرمای شرق استان تنها مجتمع بسته‌بندی در جنوب‌شرق کشور خواهد بود و می‌تواند اقتصاد 500 هزار نفر از اهالی منطقه را تامین کند و امیدوارم با راه‌اندازی این مجتمع اقتصاد منطقه بیمه شود. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو