تعامل گردشگری قشم با گردشگری استان هرمزگان 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از همکاری و مشارکت تنگاتنگ مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با هدف ارتقای سطح گردشگری در استان خبر داد. 

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالجواد کمالی، در نشست مشترک با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در محل دفتر مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با توجه به فراگیر بودن مبحث گردشگری، برقراری تعامل با مراکز گردشگری بین مناطق آزاد و سرزمین اصلی در توسعه این صنعت نقش عمده ای خواهد داشت.
کمالی به اقدامات چند سال اخیر سازمان منطقه آزاد قشم در راستای ارتقاء آموزش و توانمندسازی فعالان این عرصه اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی، صدور کار شناسایی برای صنعتگران هنرهای دستی، معرفی فعالین گردشگری برای دریافت تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و افزایش اشتغالزایی در سطح جزیره در سه محور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بخش های عمده ای از این اقدامات بوده است.
وی ضمن اعلام آمادگی این معاونت برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان افزود: ما آماده ایم تا این آموزش ها را در حوزه های سه گانه در اختیار تمامی علاقمندان و فعالین حوزه گردشگری استان قرار دهیم.
 معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی می توانیم اقدامات مشترکی تعریف کرده و با استفاده از ظرفیت های بالقوه یکدیگر مواریث معنوی و فرهنگی استان را حفظ و احیاء کنیم.
به گفته کمالی، با توجه به برنامه های خوبی که سازمان منطقه آزاد قشم در جهت ارتقاء خدمات گردشگری داشته، این معاونت آماده برگزاری کلاس های آموزشی مختلف در سه بخش پرسنلی، جامعه محلی و فعالان اقتصادی صنایع گردشگری استان است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین حوزه گردشگری جزیره آماده جذب سرمایه گذاران این حوزه و ارایه مشاوره و استفاده از ظرفیت های علاقمندان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو