محمدجواد ظریف:

درباره برجام، مباحث مربوط به انرژی و چابهار با همتای هندی گفت‌وگو کردم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با همتای هندی خود درباره اقدامات اخیر ایران در رابطه با برجام، مباحث مربوط به انرژی، بندر چابهار و اوضاع منطقه از جمله افغانستان گفت‌وگو کرده است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف که در دهلی‌نو به سر می‌برد، امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «سوشما سواراج» همتای هندی خود در تشریح گفت‌وگوهای انجام شده، افزود: جلسه بسیار خوبی بود و درباره آخرین تحولات در بحث برجام و اقدامات ایران توضیحات کافی داده و مواضع ایران تبیین شد.

ظریف گفت: ما این روزها برای شرکای نزدیک منجمله روسیه مواضع ایران را تبیین کردیم، اینجا در هند نیز این مواضع تبیین شد، در این جلسه بحث اهمیت اجرای برجام و اینکه ایران باید از منافع برجام بهره‌مند شود و اقدامات لازم در این راستا صورت بگیرد، توسط وزیر خارجه هند تأکید شد و ما هم تأکید کردیم که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام اقدامات (اخیر) را انجام  داده است.

*پیش بینی خرابکاری‌های مشکوک در منطقه را کرده بودیم

وی افزود: درباره مسائل منطقه و خطراتی که سیاست‌های افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و در منطقه تلاش دارند تحمیل کنند و نگرانی‌هایی که از اقدامات و خرابکاری‌های مشکوکی که در منطقه ما اتفاق می‌افتد و ما قبلا پیش بینی کرده بودیم که این گونه اقدامات را صورت خواهند داد که به تنش دامن بزنند، بحث شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: درباره مباحث مربوط به انرژی، استفاده از چابهار و روابط دوجانبه بسیار خوب بین ایران و هند صحبت شد و همچنین درباره میزان بالای تجارت بین دو کشور و تلاش ایران و هند برای تداوم این میزان صحبت و گفت‌وگو شد.

ظریف همچنین افزود: در رایزنی با همتای هندی‌اش درباره موضوع افغانستان و تحولات در این کشور و مبارزه با تروریسم گفت‌وگوهای خوبی انجام شد.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران با هند در بسیاری از زمینه‌ها همکار و هماهنگ است، اظهار داشت: این گفت‌وگوها برای روابط دو کشور حتما ضروری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته (دوشنبه) پس از سفری به عشق‌‌آباد و رایزنی با مقامات این کشور،‌وارد هندوستان شد.

محمدجواد ظریف سفرش به هند را در راستای رایزنی‌های مستمر بین دو کشور برشمرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو