معافیت بندر چابهار از تحریم ها به نفع اقتصاد افغانستان است

کارشناس سیاسی افغانستان گفت: معافیت بندر چابهار ایران از تحریم های امریکا به نفع اقتصاد افغانستان است.

به گزارش فرینا، سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری افزود: یکی از مراجع افغانستان برای حل مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی اش کشورهای همسایه است و در صورتی که امریکا در راستای تضاد منافعش با ایران بندر چابهار را هم شامل تحریم های خود می کرد، افغانستان هم از این رهگذر دچار مشکل می شد و ممکن بود از امریکا خواستار حل مشکلات اقتصادی خود شود.

مظفری گفت: این در حالی است که امریکا خود دچار مشکلات اقتصادی است و حتی بخشی از بودجه نظامی خود در افغانستان را به ساخت دیوار بین امریکا و مکزیک اختصاص داده است. از این منظر معافیت بندر چابهار ایران از تحریم ها به نفع افغانستان است زیرا مشکلات اقتصادی این کشور حداقل افزایش پیدا نمی کند.

به گفته وی، افغانستان و ایران مشترکات فراوان دینی، فرهنگی و زبانی دارند و جمهوری اسلامی ایران سال ها پذیرای مهاجرین افغان بوده و اکنون استفاده از بندر چابهار برای تداوم روابط نزدیک و حسنه میان دو کشور تاثیر بسزایی دارد.

گفتنی است؛ آلیس ولز معاون وزیر خارجه امریکا در دیدار با صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه افغانستان در کابل از موافقت واشنگتن با درخواست کابل مبنی بر معافیت بندر چابهار ایران از تحریم های امریکا خبر داد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو