اعلام آمادگی چینی ها برای سرمایه گذاری در هرمزگان

استان هرمزگان در جنوب ایران یکی مناطق مهم و راهبردی کشور است که به دلیل مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان و بهره مندی از ذخایر نفت و گاز و وجود پالایشگاه های بزرگ، جاذبه اقتصادی مهمی جهت حضور و جذب سرمایه گذاران است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، این استان با وجود 14 جزیره، 2 منطقه آزاد کیش و قشم، فرصتی ارزشمند جهت سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، پنجره ای به سوی رونق تولید و دروازه طلایی اتصال به اقتصاد جهانی محسوب می شود.
هرمزگان با دارا بودن شش منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، کشتی سازی خلیج فارس، منطقه ویژه بندرشهید رجایی، انرژی بر پارسیان و منطقه ویژه نفتی لاوان در راستای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف انرژی، صنعت و معدن جایگاه بسیار مهمی دارد.
وجود 17 منطقه نمونه گردشگری، ذخایر بزرگ نفت و گاز، خط لوله صلح با طول 600 کیلومتر به عنوان یک مزیت نسبی تامین انرژی، پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان از دیگر مزیت ها و ظرفیت های مهم سرمایه گذاری در استان هرمزگان محسوب می شود.
وجود این همه زمینه برای سرمایه گذاری موجب شده تا گروه های سرمایه گذاری از کشورهای مختلف جهت حضور در این استان و مشارکت در تامین مالی طرح ها اعلام آمادگی کنند که یکی از این گروه ها ، سرمایه گذاران چینی هستند.

**چینی ها در هرمزگان سرمایه گذاری می کنند

راه های سرمایه گذاری و مشارکت در تامین مالی طرح ها و پروژه های استان هرمزگان توسط یک گروه سرمایه‌گذاری از کشور چین، در دیدار فریدون همتی استاندار هرمزگان با مدیر این گروه سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار هرمزگان در این خصوص بیان داشت: این گروه سرمایه گذاری از کشور چین جهت مشارکت در راستای سرمایه گذاری در حوزه های متنوع و همچنین تامین مالی طرح ها و پروژه های استان هرمزگان اعلام آمادگی کرده است.
فریدون همتی تصریح کرد: هرمزگان سرشار از استعدادها و توانمندی های فراوان جهت سرمایه گذاری است و ما تمامی مقدمات و شرایط مناسب جهت حضور و فعالیت سرمایه گذاران در این استان را ایجاد می کنیم.
همتی خاطرنشان کرد: در دیدار با گروه سرمایه گذار چینی تلاش کردیم تا زمینه های مختلف همکاری را مطرح و توانمندی این سرمایه‌ گذار را مورد بررسی قرار دهیم.
استاندار هرمزگان گفت: در نشست های کارشناسی بر روی جزئیات به طور دقیق تر توافق خواهد شد تا بتوانیم با توجه به توانمندی های این گروه سرمایه‌گذاری، طرح هایی را در هرمزگان اجرا کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو