استاندار آذربایجان شرقی:

افتتاح 35 کیلومتر از پروژه انتقال آب ارس

استاندار آذربایجان شرقی، تامین منابع آبی پایدار برای استان را یکی از مهم ترین اولویت های مدیریت ارشد استان اعلام کرد و با اشاره به بهره‌برداری از 35 کیلومتر از پروژه انتقال آب ارس به دشت تبریز از محل اعتبارات آب‌های مرزی، گفت: در این مرحله بالغ بر 800 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل این پروژه به 600 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

به گزارش فرینا، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از طرح توسعه بهره‌برداری از رود ارس در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: حقابه استان آذربایجان شرقی از رود ارس در بخش شرب، 102 میلیون مترمکعب و در بخش صنعتی و کشاورزی، 180 میلیون مترمکعب است.
پور محمدی با اشاره به آغاز اجرای پروژه ملی طرح انتقال آب ارس به دشت تبریز از سال‌های گذشته، بیان کرد: 35 کیلومتر از این پروژه، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است و در حال حاضر آب مورد نیاز بخشی از اراضی کشاورزی این منطقه از محل این طرح تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح، شش ایستگاه پمپاژ اصلی دارد که از پیشرفت فیزیکی بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار است، گفت: در فاز اول اجرای این طرح، چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه تحت پوشش قرار می‌گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: عملیات مورد نیاز برای بهره‌برداری از پنج هزار هکتار مابقی نیز در آینده نزدیک به اتمام رسیده و شاهد اجرای کامل این طرح در اراضی کشاورزی منطقه خواهیم بود.
پور محمدی از تعیین سرمایه گذار و بانک عامل برای اجرای ادامه پروژه ملی توسعه بهره‌برداری از رود ارس خبر داد و گفت: بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، این طرح در سه سال آتی، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان نیز به خبرنگاران گفت: طرح توسعه بهره برداری از ارس، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی استان است که عملیات اجرایی آن از سال 81 آغاز شده و تا پایان سال 93، نزدیک به 127 میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود.
یوسف غفارزاده با بیان اینکه تنها در چهار سال اخیر، 686 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این طرح، 85 درصد و اعتبار مورد نیاز برای اجرای کل آن، 360 میلیارد تومان است.
پور محمدی را در این سفر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و فرماندار شهرستان جلفا همراهی کردند.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو