بازی داده ها در دنیای جدید، یک بازی کلیدی است

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، از داده کاوی و داده پردازی به عنوان با مفهوم ترین موضوع عصر حاضر یاد کرد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در ششمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران که روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه در سالن تلاش برگزار شد، به عنوان استاد مدعو با موضوع "روابط عمومی الکترونیک، روابط عمومی آینده" به سخنرانی پرداخت. 
شیخ زاده که فارغ التحصیل هوش مصنوعی و مدرس دوره های روابط عمومی الکترونیک است به تشریح بخشی از شیوه های رسیدن به برنامه ریزی نوین در روابط عمومی های جدید پرداخت و گفت: تمامی علوم دنیا به رشد دو برابری اندوخته علمی در هر 18 سال می رسند، اما علم فناوری اطلاعات و ارتباطات که روابط عمومی را هم تحت پوشش دارد،  هر 18 ماه دامنه اطلاعاتش را دو برابر می کند.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: عصر حاضر شتاب فزاینده ای در دستیابی به پیشرفت  دارد، اینترنت اشیا جای خود را باز کرده، داده مفهوم پیدا کرده و انقلاب حوزه روابط عمومی در سال های اخیر، بر این مطلب تاکید دارد.
به گفته شیخ زاده، یک مدیر روابط عمومی باید روی تمام اتفاقات مجموعه خودش حساس بوده، بانک آمار و اطلاعات روزآمدی داشته باشد تا بتواند بهترین خروجی را برای سازمان مربوطه ارایه دهد. 
وی در ادامه به بررسی چالش هایی پیش روی یک مدیر روابط عمومی پرداخت و افزود: یک مدیر در چنین جایگاهی باید بتواند بحران های حوزه خود به ویژه در بخش خبرسازی را با سرعت و دقت مدیریت کرده و سیاست گذاری مناسبی عرضه دارد.
وی به بررسی تاثیر داده کاوی در حوزه روابط عمومی پرداخت اذعان داشت: داده کاوی در عصر جدید به تمامی علوم رسوخ پیدا کرده و یک مدیر موفق باید بتواند بازخورد آن در حوزه تحت امر خود دریابد.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم دقت در خوانش محتوا را یکی از دلایل موفقیت مدیران روابط عمومی برشمرد و اظهار کرد:  عوامل بسیاری در تصمیم گیری و سیاست گذاری یک سازمان دخیل است و توجه به مطالب کم اهمیت و کوچک نیز می تواند به یک مدیر روابط عمومی کمک کند تا در جهت دهی صحیح به اهداف سازمانش دخیل باشد. 
شیخ زاده همچنین با اشاره به موضوع مسولیت اجتماعی و رابطه آن با مجوعه روابط عمومی یک سازمان گفت: یکی از دلایل موفقیت یک مدیر در حوزه روابط عمومی، تنظیم شرح وظایف مجموعه اش بر مبنای هفت رکن اساسی  مسولیت اجتماعی است.
وی از پاسخ گویی، شفاف سازی، رفتار اخلاقی، توجه به منافع سهام داران، احترام و توجه به نفوذ قانون، احترام و توجه به هنجارهای بین المللی رفتار و احترام قایل شدن برای حقوق انسان به عنوان این هفت آیتم اصلی یاد کرد و افزود:  روابط عمومی تنها یک اتاق و یک پنجره با دید منفی نیست، بلکه یک اتاق با هزاران پنجره با رنگ های متفاوت است.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تاکید کرد: روابط عمومی یک عنصر صبور و رازدار در هر سازمانی است که بار تعهدی بالایی بر دوش دارد.  
گفتنی است؛ روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در ششمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران که با حضور جمع کثیری از مدیران ارشد حوزه روابط عمومی کشور و برخی مقامات بلندپایه دولتی به مناسبت نکوداشت روز ملی روابط عمومی چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه در پایتخت برگزار شد، به عنوان ستاره ملی روابط عمومی انتخاب شد.
برگزاری دو کارگاه آموزشی با عناوین “گام ها و پیش فرض های برنامه ریزی ارتباطی” و "ساختار و اجزای یک برنامه ارتباطی راهبردی" و  تجلیل از ۲۵ ستاره روابط عمومی ایران که در سال ۱۳۹۷ درخشش بیشتری داشته اند از جمله برنامه های این جشنواره بود.
یادآور می شود، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم سابقه کسب عناوین برتر جشنواره سرآمدان روابط عمومی ایران را برای دو سال پیاپی (1395 و 1396) در کارنامه دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو