بزرگداشت روزجهانی موزه و میراث فرهنگی قشم با شعار بین المللی "موزه ها و جایگاه کانون های فرهنگی - آینده سنت"

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای برنامه های روزجهانی موزه و هفته میراث فرهنگی با محوریت شعار بین المللی امسال با عنوان "موزه ها و جایگاه کانون های فرهنگی ـ آینده سنت" در قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی با اعلام این خبر عنوان کرد: برنامه های روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی با محوریت و در راستای اثربخشی این شعار، طراحی و اجرا خواهد شد.
شهرکی با برشمردن برنامه های هفته میراث فرهنگی افزود: ساماندهی وایجاد نخستین موزه مردم شناسی جزیره قشم در بندر تاریخی لافت، آغازگر برنامه های این هفته می باشد.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از تاسیس نخستین انجمن دوستداران میراث فرهنگی جزیره قشم در همزمانی با این ایام خبر داد و گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی به منظور بالا بردن حفاظت از آثار تاریخی نیز به همین مناسبت در این هفته آغاز به کار خواهد کرد.   
به گفته شهرکی، اجرای طرح سالانه ای با عنوان "نگهبان قلعه" به منظور انتخاب نگهبانان و  دوستداران میراث فرهنگی جزیره با تمرکز بر حوزه کودک و نوجوان  نیز بخشی دیگر از برنامه های این هفته می باشد.
وی اظهار کرد: نهادینه سازی فرهنگ حفظ و معرفی تاریخ جزیره و هدف گذاری بر قشر آینده ساز کشور از اهداف مورد نظر در این طرح است که در نخستین مرحله اجرای خود،  به مدت سه شب در محل قلعه پرتغالی های شهر قشم برگزار خواهد شد.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: در ادامه این کارگاه آموزشی و برای شناخت بیشتر گروه سنی کودک و نوجوان،  یک مسابقه نقاشی با محتوای تاریخ جزیره و معماری قلعه برگزار شده و به بهترین نقاشی ها، هدایایی اهداء می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو