ترخیص 3 هزار و 300 خودروی وارداتی از گمرک

رئیس کل گمرک ایران در مورد خودروهای دپو شده در مناطق ویژه اقتصادی و سایر اماکن غیرگمرکی کشور گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران، حدود سه هزار و 300 دستگاه از 13 هزار دستگاه خودروی سواری وارداتی در صورتی که از سیستم بانکی تأمین ارز شده باشند از گمرک ترخیص خواهند شد.

به گزارش فرینا، مهدی میراشرفی روز یکشنبه اظهار داشت: بقیه این خودروها که ارز تأمینی آنها خارج از سیستم بانکی بوده است یا باید در مهلت مقرر قانونی به خارج از کشور مرجوع شوند یا متروکه و ضبط خواهند شد.
گمرک جمهوری اسلامی ایرانی گزارش داد: به گفته وی تا تاریخ 16 مرداد 97 واردات برخی از کالاها با ارز دولتی امکان‌پذیر بود. خودروهای مذکور بعد از این تاریخ وارد کشور شدند اما چون در اماکن گمرکی نبوده و عمدتاً در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی بندرعباس و سایر مناطق ویژه قرار دارند و این مناطق نیز طبق قانون خارج از قلمرو گمرکی محسوب می‌شود، اطلاعات و آمار آنها در اختیار گمرک نیست. 
رئیس کل گمرک با بیان اینکه بالغ بر 13 هزار دستگاه خودرو سواری بعد از تاریخ 16 مرداد 97 در مناطق یادشده دپو شده است، افزود: خوشبختانه با مصوبه هیأت وزیران، چنانچه ارز این خودروها از سیستم بانکی تأمین شده باشد قابل ترخیص خواهد بود و برآورد ما این است که از 13 هزار دستگاه خودرو وارداتی، حدود 3 هزار و سیصد یا 400 دستگاه آن ترخیص شود.
به گزارش گمرک ایران، میراشرفی تصریح کرد: مابقی خوردوهایی هستند که ارز تأمینی آنها خارج از سیستم بانکی بوده و برای تعیین تکلیف آنها دو راه وجود دارد، نخست آنکه در مهلت مقرر به خارج از کشور مرجوع یا از قلمرو گمرکی به کشور دیگری ترانزیت شوند و دوم آنکه اگر صاحب کالا از این کار، یعنی مرجوع کردن کالای خود استنکاف کند، خودروهایشان متروکه می‌شوند.

برچسب ها : گمرک
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو