با حضور رییس جمهور؛

3 / افتتاح و کلنگ زنی ۴۴۷۵ میلیارد تومان طرح زیرساختی و اشتغالزایی در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت‌ : همزمان با سفر رئیس جمهوری به منطقه آزاد ماکو ۴۴۷۵ میلیارد تومان طرح زیرساختی و اشتغالزایی افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی افزود: این پروژه ها در سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت اجرا می شود که مجموع پروژه های قابل افتتاح ۱۸ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال  و اعتبار پیش بینی شده برای پروژه های کلنگ زنی ۲۵ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال است. 

سلیمانی با اشاره به بهره برداری از رودخانه ارس در محدوه آذربایجان غربی (پایاب و سد مخزنی کرم آباد شهرستان پلدشت) گفت: این پروژه با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۵۰۰ نفر آماده بهره برداری است .
وی افزود: احداث این سد مخزنی با حجم تنظیمی ۵۷/۳ میلیون متر مکعب و تاسیسات انقال آب به سد و شبکه آب رسانی پایاب در دولت تدبیر و امید انجام شد. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام شروع عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه بازرگان ـ مرند گفت: عملیات اجرایی این پروژه نیز با ده هزار میلیارد ریال اعتبار و  با سرمایه گذاری ۶۵ درصدی بخش خصوصی و ۳۵ درصدی دولت به طول ۷۰ کیلومتر از شهربازرگان تا گیت ورودی منطقه آزاد  آغاز شده که تملک اراضی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو در حال انجام است. 

سلیمانی از افتتاح تصفیه خانه و آب شیرین کن شهر پلدشت  با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: این ‍پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر آماده بهره برداری است که دبی آن ۳۰ لیتر در ثانیه به روش اسمر معکوس صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: کارخانه سیمان مهر ماکو (فاز اول) نیز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در سال ۹۳ آغاز و با اعتبار یک هزار و ۳۱۳ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال با اشتغالزایی ۸۰ نفر آماده بهره برداری است و ظرفیت تولید این کارخانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از بهره برداری کلینیک دندانپزشکی دیجیتان دکتر شیرپور با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز خبرداد و گفت: این پروژه نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز و آماده بهره برداری است 
سلیمانی ادامه داد: این کلینیک با هدف توریست درمانی یا به روزترین دستگاه های دیجیتالی احداث شده است.

وی بهره برداری  از مرکز نوآوری، رشد و شتاب دهی هوشمند منطقه آزاد ماکو را از دیگر پروژه های قابل افتتاح بر شمرد و گفت: به منظور تقويت اكوسيستم كارآفريني و شتابدهي به رشد استارتاپ ها توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با اعتبار ۲ میلیارد و سیصد میلیون ریال با اشتغالزایی ۸ نفر در مساحت ۹۰۰ متر مربع اجرا شده است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: دفتر پلیس مهاجرت و اتباع خارجی منطقه نیز به منظور تسهیل و بهبود امورات گذرنامه ای و مهاجرتی اتباع خارجی با استفاده از مدرن ترین دستگاه ها و تجهیزات اداری توسط سازمان منطقه آزاد با اعتبار ۶ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۲ نفرآماده افتتاح است. 

سلیمانی در تشریح پروژه های قابل کلنگ زنی گفت:  مجموعه کشت و صنعت پلدشت با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲ هزار نفر به منظور ایجاد گلخانه سبزی و صیفی جات، مجتمع دامپروری دام سبک ۵۰ هزار راسی و کشت علوفه به مساحت ۱۰۰۰ هکتار به همراه ایجاد کارخانه ۳۰۰ تنی محصولات لبنی توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی (شرکت کشت و صنعت کیمیا فجر) احداث می شود.

وی با اشاره به مجوعه بزرگ کشت و صنعت (شرکت توسعه دامپروری و کشاورزی کمیته امداد امام خمینی) بیان داشت: این پروژه نیز با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی هزار نفر به منظور ایجاد مجتمع دامپروری دام سنگین ۵ هزار راسی ،‌دام سبک ۵ هزار راسی و کشت علوفه برای واحد دامداری،‌احداث کشتارگاه صنعتی و بسته بندی گوشت با ظرفیت ۳ هزار تن و کشت داروهای گیاهی در راستای زنجیره تولید و تامین توسط بخش خصوصی احداث می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: سایت ساماندهی صنوف مزاحم با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در زمینی به مساحت ۱/۶ هکتار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی کلنگ زنی می شود.

سلیمانی گفت: سایت کارتینگ در راستای جذب توریست ورزشی، ترویج این ورزش و شکوفایی استعداد و توانمندی های جوانان منطقه  با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۰ نفر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی کلنگ زنی می شود.

وی از احداث  سایت بازیافت زباله به منظور کنترل حجم عظیم زباله ای که روزانه دفع می شود و همچنین حفظ محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۷۲ نفر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی (شرکت تاج پسماند) کلنگ زنی می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پیست اسکی و تله کابین باتوجه به شرایط مساعد اقلیمی و طبیعی و همچنین وجود اماکن گردشگری بی نظیر ماکو با هدف استفاده از ظرفیت های بی نظیر زمستانی و جاذبه های طبیعی و توسعه ورزش و صنعت گردشگری با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال و اشغالزایی ۴۰ نفر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی (شرکت سروش سهام مهر) آماده کلنگ زنی است.
سلیمانی با اشاره به کلنگ زنی  پردیس سینمایی امید با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این پروژه به منظور بالا بردن شاخص های فرهنگی منطقه و رونق گردشگری و همچنین توسعه فعالیت‌ های فرهنگی  متشکل از چند سالن نمایش فیلم با ظرفیت ۳۰۰ نفر و بخش‌ های فرهنگی، تجاری و تفریحی با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال در محل بوستان امام با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع توسط سرمایه گذار بخش خصوصی احداث می شود.

وی از احداث نیروگاه خورشیدی در شهرستان شوط به منظور تولید برق خورشیدی در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۴۴۳ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی (شرکت فیدار اطلس امید) کلنگ زنی می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان افزود: کارخانه تولید کربناب کلسیم و پودرکربنات کلسیم در شهرستان شوط با ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن در سال با اعتبار ۳۶۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۷ نفر در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و سرمایه گذاری بخش خصوصی (شرکت مواد معدنی آریا ورنا) کلنگ زنی می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو