لزوم هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های مرتبط با جابه‌جایی کالا در چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر هم افزایی دستگاه های مرتبط جریان بار و کالا همچون گمرک، حمل و نقل پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، گمرک تاکید کرد و گفت: این هم‌افزایی می تواند رونق محور شرق و اقتصاد دریامحور کشور را نیز ارتقا بخشد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از چابهار، کارگروه تسهیل و تسریع امور تجاری از طریق بندر چابهار با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان چابهار و مدیران کل استانی مربوطه در بندر چابهار برگزار شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سسیستان و بلوچستان، اهمیت تسریع و تسهیل در حمل و نقل کالا از طریق بندر چابهار بویژه در شرایط فعلی کشور را دلیل اصلی تشکیل این کارگروه عنوان کرد.
بهروز آقایی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته و تاکیدات دولت و‌ مجلس در امر تخلیه و بارگیری و اقدامات کارگروه بازاریابی بندر به بررسی وضعیت رسوب کالا در بندر پرداخت.
آقایی با مقایسه و پرداختن به وضعیت خروج کامیون ها از بنادر مهم کشور افزود: در روند ورود کامیون به بندر چابهار برای حمل کالاهای اساسی پیشرفت مطلوبی نداشتیم اما در حمل کالاهای بخش خصوصی با استقبال خوبی مواجه بوده ایم که این مهم تلاش و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های مرتبط این امر را می طلبد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با مقایسه کرایه حمل کالا از بنادر شهید رجایی و بندر امام به تهران به ازای هر تن به طور متوسط اشاره کرد و گفت: میزان کرایه هر تن کالا از بندر چابهار به تهران هر تن 260 هزار تومان است که می توان با سیاست گذاری درست و تأمین بار برگشت این مقدار را کاهش و استقبال رانندگان جهت حمل کالا از و به این بندر اقیانوسی را افزایش داد.
آقایی کرایه حمل، مشکلات سوخت و عدم وجود انبار کافی در سطح بندر را از جمله عوامل مشکلات حمل کالاهای اساسی در بندر چابهار عنوان کرد و افزود: مشکلات پیش رو را می توان با ارائه راهکارهای بسیار ساده تسهیل نمود که همکاری و همیاری هر چه بیشتر دستگاه های مرتبط با این امر می تواند گره گشای این بحران موقتی بوده و سیر فرآیند مثبتی را در پیش داشته باشد.
وی افزود: هم افزایی دستگاه های مرتبط جریان بار و کالا همچون گمرک، حمل و نقل پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، گمرک و ... نه تنها می تواند توسعه و رونق اقتصادی این استان کم بهره مند را افزایش دهد بلکه می تواند رونق محور شرق و اقتصاد دریامحور کشور را نیز ارتقاء بخشد.
در ادامه رحمدل بامری سرپرست معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان چابهار ضمن تشکر و قدردانی از تشکیل این کارگروه خواستار ورود تمامی دستگاه های مرتبط و رفع مشکلات احتمالی خروج کالا علی الخصوص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از این بندر اقیانوسی شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به میزان حجم کالای موجود در بندر شهید رجایی تصریح کرد: در صورت وجود انبار در بندر چابهار انتقال بخشی از این کالا هم افزایش ترافیک بار و‌ جریان کالایی را در پی دارد و هم به کاهش رسوب کالا در بنادر کمک خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو