۸۷ درصد واحدهای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در مدار تولید هستند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: بیش از ۸۷ درصد از واحدهای این منطقه که پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند فعال هستند که در نوع خود در سطح کشور بی‌نظیر است. 

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سید مهدی علیزاده طباطبایی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: در هفت سال گذشته این منطقه از نظر تنوع تولید و اخذ مصوبات دبیرخانه مناطق ویژه اقتصادی کشور، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
طباطبایی اشتغال موجود در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را مورد توجه قرار داد و گفت: بالغ‌بر ۲ هزار و ۲۰۰ اشتغال مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان وجود دارد.
وی افزود: قیمت تمام‌شده کالا به دلیل مشکلات ارزی بالا رفته و همین امر سبب شده تا واحدهای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با ۵۰ درصد از ظرفیت واقعی خود مشغول تولید باشند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با ابراز رضایت از تعامل دستگاه‌های استان درروند تولید، گفت: درمجموع گمرک، محیط‌زیست، بانک‌ها، استاندارد، بیمه، شرکت‌های خدمات رسان، سازمان صنعت و سازمان متولی دیگر تعامل مناسبی در مسیر تولید منطقه ویژه اقتصادی دارند.
طباطبایی تصریح کرد: امکان هرگونه فعالیت اقتصادی در مناطق ویژه و در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم بوده و استان نیز از توسعه صنایع در این منطقه حمایت می‌کند.
وی گفت: هدف اصلی منطقه ویژه اقتصادی این است که مشکلات و موانع را از پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی برداشته و روند فعالیت‌های اقتصادی را سامان بخشد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به مشکلات مابه‌التفاوت ارزی، یک شرکت خودروسازی در این منطقه ویژه اقتصادی افزود: این شرکت خودروهای خود را با ارز دولتی پیش‌فروش کرده اما امروز که می‌خواهد خودروها را به خریداران تحویل دهد، دولت آن‌ها را با پرداخت مابه‌التفاوت ارز نیمایی وادار کرده است.
طباطبایی گفت: این شرکت ۳۰۰ خودرو به سازمان‌های دولتی پیش‌فروش کرده و باید سازمان صنعت، معدن و تجارت تدبیر مناسبی برای آن بیندیشد.
وی افزود: زباله‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان پس از جمع‌آوری به سایت البرز منتقل می‌شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان همچنین افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از نخستین مناطقی بوده که در کشور مجوز تأسیس و فعالیت گرفته است.
طباطبایی گفت: فاز یک و دوم این منطقه از سال ۷۶ در ۵۳۰ هکتار فعال‌شده و ۱۵۰۰ هکتار نیز فاز توسعه‌ای برای آن در آینده در نظر گرفته‌شده است.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران است و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند.
استاندار قم پیش از ظهر امروز از یک واحد تولید تجهیزات میعانات نفتی، واحد تولید کامیونت و خودروهای سنگین و همچنین یک واحد تولید چسب در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید و بعدازآن در هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات دفتر منطقه ویژه اقتصادی شرکت کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو