اهمیت استراتژیک بندر چابهار؛ دسترسی به کشورها و معافیت از تحریم ها

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشورهایی مانند افغانستان، هندوستان و ژاپن برنامه ریزی کلانی را برای سرمایه گذاری در بندر چابهار صورت داده اند و این مسئله فرصت طلایی برای کشور محسوب می شود.

به گزارش فرینا، سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، روند گسترش و توسعه بندر چابهار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر بارگیری و تخلیه کالا در این بندر هستیم، به طوری که بر اساس آمارها صادرات و واردات کالا از طریق بندر چابهار حدود 50 درصد افزایش یافته است.

بندر چابهار دروازه ای برای اتصال به کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه ای

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بندر چابهار دروازه ای برای اتصال به کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه ای است، ادامه داد: کشور هندوستان سرمایه گذاری ویژه ای را در حوزه توسعه بندر چابهارصورت داده و امروز دیگر کشورها نیز به دنبال سرمایه گذاری در این حوزه هستند.

ضرورت اتصال ریلی بندر چابهار به کشور روسیه

علوی با اشاره به اهمیت اتصال ریلی بندر چابهار به کشورهای شمال ایرانی از جمله روسیه، گفت: توسعه خطوط ریلی شمال به جنوب و اتصال آن به بندر چابهار تأثیر به سزایی در افزایش درآمدزایی و توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.

اهمیت استراتژیک بندر چابهار؛ دسترسی به کشورها و معافیت از تحریم ها

وی، بندر چابهار را نقطه استراتژیکی برای کشور دانست و گفت: چابهار تنها بندر اقیانوسیه ایران بوده و ما از این طریق می توانیم به تمام کشورها دسترسی داشته باشیم، به ویژه آنکه این بندر از تحریم های آمریکا معاف شده است.

رقابت افغانستان، هندوستان و ژاپن برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز کشورهایی مانند افغانستان، هندوستان و ژاپن برنامه ریزی کلانی را برای سرمایه گذاری در بندر چابهار صورت داده اند و این مسئله فرصت طلایی برای کشور محسوب می شود.

توسعه بندر چابهار زمینه ساز بهبود وضعیت اقتصادی کشور است

علوی افزود: از طرف دیگر توسعه بندر چابهار زمینه ساز بهبود وضعیت اقتصادی است، به طوری که تقویت این بندر موجب کاهش هزینه های واردات کالا به داخل کشور می شود، از طرف دیگر بر اساس آمارها، ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا در بندر چابهار حدود 8/5 میلیون تن در سال است، حال طبق سند چشم انداز، این بندر باید به ظرفیت تخلیه و بارگیری 85 میلیون تن کالا برسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو