در جلسه شورای عالی پولی و بانکی قشم مطرح شد؛

جهت دهی جریان تسهیلات بانکی به سوی محورهای توسعه ای جزیره

مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ارزیابی گردش های مالی اقتصادی، به برنامه ریزی و جهت دهی تسهیلات بانکی به سوی محورهای توسعه ای جزیره کمک می کند.

به گزارش فرینا، ناصرالدین گرامی در سومین جلسه شورای عالی پولی و بانکی قشم که با حضور معاون مدیرکل و مدیر حسابرسی امور مالیاتی شهرستان قشم و روسای شعب بانک های مستقر در جزیره در مرکز رشد قشم برگزار شد، افزود: 56 شعبه بانکی و 24 بانک در جزیره حضور دارند که می توانند در شناخت حوزه های موفق سرمایه گذاری این منطقه کمک کنند.
گرامی به لزوم شکل گیری زیرساخت ها براساس چهار محور توسعه اقتصادی جزیره شامل؛ نفت وانرژی، گردشگری، صنایع کوچک و متوسط، شیلات و کشاورزی اشاره کرد و گفت: طراحی آینده سرمایه گذاری و جذب تسهیلات بانکی در این حوزه ها در شکوفایی و روند رو به رشد جزیره  موثر است.
مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، توضیحاتی راجع به تعاملات لازم، برابر قانون فیمابین سازمان منطقه آزاد قشم و بانک ها مطرح کرد و افزود: با توجه به این که منابع مالی ناشی از فعالیت اقتصادی جزیره در چرخه پولی بانک ها در حرکت است، این اطلاعات برای برنامه ریزی و مزیت سنجی بخش های مختلف اقتصادی در تعیین استراتژی توسعه منطقه آزاد قشم نقش ارزشمندی خواهد داشت.
 گرامی بر برگزاری منظم این جلسات در سه شنبه های هفته نخست هر ماه تاکید کرد و ادامه داد: در این جلسات با تبادل اطلاعات بین سازمان منطقه آزاد قشم و بانک ها، محورهای سرمایه گذاری به انضمام پروژه های مورد تاییدی که در راستای سیاست های  این سازمان هستند، در اختیار بانک ها قرار گرفته و با تمرکز ارایه تسهیلات روی این موارد،  ضریب اطمینان برگشت سرمایه برای سرمایه گذاران  افزایش می یابد.
وی همچنین بر لزوم پیگیری جهت ارتقاء درجه شعبات مستقر در منطقه آزاد قشم از طریق بانک ها تاکید کرد و بیان داشت:  سازمان منطقه آزاد قشم، بانک ها و فعالان اقتصادی سه ضلع توسعه این منطقه هستند که در هماهنگی و تعامل با یکدیگر، موفقیت های بزرگ اقتصادی را رقم خواهند زد.
در ادامه این جلسه، معاون مدیرکل و مدیر حسابرسی امور مالیاتی شهرستان قشم نیز در صورت الزامات قانونی و نحوه شفاف سازی برخورداری فعالان اقتصادی از معافیت های مالیاتی توضیحات لازم را ارایه کرد و به تشریح هماهنگی های لازم برای هدایت صحیح فعالان اقتصادی به منظور برخورداری از معافیت های مالیاتی پرداخت.
گفتنی است؛ سومین جلسه شورای عالی بانک ها، با حضور مدیر جذب سرمایه و بازاریابی و مدیر صنعت معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، معاون مدیرکل و مدیر حسابرسی و‌امور مالیاتی شهرستان قشم و مدیران بانک های جزیره برگزار شد.
 

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.