اهمیت روز جهانی بدون دخانیات

  • شنبه 11 خرداد 1398 - 10:26
  • اروند
  • 0 دیدگاه
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: دهم خرداد ماه روز جهانی بدون دخانیات نام گذاری شده با این امید که میلیون ها نفر از تنفس خودخواسته مواد سمی دست بکشند.

به گزارش فرینا؛ قدرت اله طمیمیان با بیان این مطلب که با کشیدن سیگار خطر ابتلا به سرطان به طرز چشم گیری افزایش پیدا می کند؛ افزود: سال ها است که علم پزشکی تأثیر سیگار در بالاترین خطرات ابتلا به سرطان کشنده ریه را ثابت کرده و این موضوع بر همگان آشکار است.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که تحقیقات پزشکی مختلف در این میان ثابت کرده این است که سیگار کشیدن غیرفعال نیز عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد.

طمیمیان در توضیح سیگاری های غیرفعال گفت: این اصطلاح در مورد افرادی به کار می رود که خودشان مصرف کننده سیگار نبوده اما دود ناشی از سیگار دیگران را استنشاق می کنند.

قدرت اله طمیمیان تصریح کرد: جدایی از مضرات عنوان شده که با استعمال دخانیات گریبان گیر افراد می شود، آنچه که نگرانی ها را بیش از پیش می کند ته سیگار است که به راحتی در هر محیطی رها شده و در نهایت فکر می کنیم کار تمام شده است، در حالی که این ابتدای ماجرا است.

وی با اشاره به اینکه به هر سو نگاه کنیم از کوچه، خیابان و پارک ها گرفته تا جوی های آب ته سیگار مشاهده می شود؛ عنوان کرد: ته سیگار یک ماده مصنوعی و غیرقابل تجزیه است و تصفیه خانه ها نمی توانند مواد آلی سنگین را تصفیه کنند، از همین روی احتمال دارد درون آب شرب مصرفی شهروندان از این آلاینده ها وجود داشته باشد.

طمیمیان بیان کرد: تمامی شهرهای کشور با این مشکل محیط زیستی مواجه هستند که افراد سیگاری ته سیگارهای خود را در فضاهای عمومی و محیط زیست رها کرده و این نگرانی را برای شهروندان ایجاد می کنند که  مبادا آب شرب تصفیه شده مصرفی شان آلوده شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در خاتمه گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای گرامی داشت این روز، اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد اروند روز گذشته در یک حرکت نمادین، برنامه پاکسازی پارک شهرداری آبادان از ته سیگار را جهت فرهنگ سازی عمومی، برگزار نمود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو