نخستین میز ملی لجستیک ایران در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود

مشاور لجستیک و زنجیره تامین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: نخستین میز ملی ایران با هدف شناساندن ظرفیت های لجستیکی میزبان به فعالان و دست اندرکاران لجستیکی کشور و فراهم ساختن محیطی تخصصی برای بحث و تبادل نظر فعالان و مسئولین محلی و ملی در راستای تمرکززدایی از صنعت لجستیک کشور طی روزهای ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

به گزارش فرینا، مجتبی سلیمانی سدهی با اشاره به اینکه میز ملی لجستیک ایران به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شده است که به صورت ماهیانه در یکی از مراکز و قطبهای لجستیکی کشور به میزبانی دستگاه مسئول لجستیک منطقه برگزار می‌شود. مجله لجستیک و زنجیره تامین، به عنوان دبیرخانه دایمی میز ملی لجستیک ایران است. 

سلیمانی سدهی افزود: برای ایجاد یک بستر مناسب جهت تبادل اطلاعات و گسترش ارتباطات همکاری و همچنین بررسی مسایل و دغدغه های لجستیک و زنجیره تامین کشور، میز ملی لجستیک در نظر دارد با گردهم آوری فعالان و مسئولین این بخش، این زمینه را تقویت و تکمیل کند.

وی ادامه داد: در میز ملی لجستیک، علاوه بر بررسی چالش های مراکز و شرکتهای لجستیکی منطقه و مباحثه افراد متخصص در این حوزه به منظور ارایه راهکار در جهت حل آنها، فرصت ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت در بخش لجستیک منطقه با حضور خبرگان این حوزه، بررسی و ارایه سیاست های مناسب جهت خنثی کردن اثر تهدیدها و همچنین بهره گیری از فرصتها با در نظر داشتن پتانسیل های موجود اتخاذ می‌شود. 

مشاور لجستیک و زنجیره تامین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به مزایای برگزاری این همایش افزود: برگزاری میز ملی لجستیک فرصت مناسبی است برای ارتقای سطح مدیریت زنجیره تامین و بهبود نقش لجستیکی مراکز مختلف کشور در شبکه تجارت داخلی و بین المللی. این فرصت همراه با خلق مزیت هایی هم برای میزبان و هم برای شرکت کنندگان و مهمانان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ این برنامه دو روزه از صبح دوشنبه 27 خرداد با پرواز تهران ـ ماکو از فرودگاه مهرآباد تهران آغاز شده و در روز نخست شاهد برگزاری میز ملی لجستیک (شامل سخنرانی ها و پنل تخصصی) و بازدید از ظرفیت های لجستیکی منطقه از جمله دهکده لجستیک ماکو و گمرک بازرگان خواهیم بود. در روز دوم نیز مهمانان و شرکت‌کنندگان به بازدید از جاذبه‌های گردشگری و بومگردی منطقه خواهند پرداخت.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.