حضور منطقه آزاد ارس در دو نمایشگاه تخصصی تبریز و تهران

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس گفت: منطقه آزاد ارس خرداد ماه امسال در دو نمایشگاه چالش ها و نیازهای صنایع و سازمان های استان در تبریز و نمایشگاه اینوتکس 2019 در تهران شرکت می کند.

به گزارش فرینا، پریسا بهلولی با اعلام این خبر افزود: منطقه آزاد ارس و شرکت های صنعتی ارس در اولین نمایشگاه تخصصی چالش ها و نیازهای صنایع و سازمان های استان که خردادماه امسال در تبریز برگزار می شود، حضور فعال خواهند داشت. 
بهلولی گفت: 10 شرکت صنعتی مستقر در منطقه آزاد ارس برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و علاوه بر این شرکت ها، سازمان منطقه آزاد ارس نیز به صورت مجزا در نمایشگاه حضور خواهد داشت. 
وی در زمینه اهداف برگزاری و حضور در این نمایشگاه، عنوان کرد: هدف از حضور در این نمایشگاه که فناوران و اساتید دانشگاه بازدید کننده اصلی آن خواهند بود، کمک و هم فکری برای برطرف کردن نیازها و چالش‌های حوزه فناوری صنایع در آذربایجان شرقی است.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس افزود: چالش های زیست محیطی، اصلاح فرآیندهای تولیدی و افزایش بهره وری، طراحی و تولید محصولات با کاربری های جدید، نیازهای فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری و صنعتی و طراحی و تولید قطعات، تجهیزات و مواد مورد نیاز صنایع جزو محورهای برگزاری این نمایشگاه خواهند بود. 
بهلولی، خاطرنشان کرد: اولین نمایشگاه تخصصی چالش ها و نیازهای صنایع و سازمان های استان روزهای 29 و 30 خرداد در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار می شود. 
وی با اشاره به حضور در نمایشگاه اینوتکس 2019 تهران نیز گفت: سازمان منطقه آزاد ارس به همراه شرکت های دانش بنیان و فن آور این منطقه در نمایشگاه INOTEX2019 تهران که در روزهای 19 تا 22 خرداد در تهران برگزار می شود، حضور فعالی خواهد داشت. 
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس تاکید کرد: هدف ارس در این نمایشگاه نیز برقراری ارتباط مناسب بین فعالان این حوزه در کشور، معرفی منطقه آزاد ارس و مزایای آن به عنوان یک اکوسیستم صنعتی، فناوری و نوآوری کشور و گسترش تعاملات بین المللی در این حوزه است. 
بهلولی با اشاره به مشوق های ارائه شده به شرکت های نوآور و استارتاپ ها در منطقه آزاد ارس، گفت: تامین دفتر کار، ارائه تسهیلات مالی، حمایت در جهت جذب سرمایه گذار برای طرح های خلاق و نوآور، اجرای طرح سرباز فناور نظام وظیفه در مرکز رشد از جمله مشوق هایی است که برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است. 
وی در زمینه خدمات ارائه شده به شرکت های فناور و دانش بنیان ارس نیز تصریح کرد: به این شرکت ها نیز خدمات و مشوق هایی چون ارائه تخفیف در عوارض پروانه ساخت به میزان 50 درصد، ارائه تخفیف در هزینه زمین به میزان 30 درصد، ارائه تخفیف در هزینه اجاره سالن های استیجاری برای 5 سال اول تولید انبوه به میزان 30 درصد، ارائه تخفیف در عوارض مجوز فعالیت و عوارض عمران شهری به میزان 100 درصد و مکان استقرار شرکت ها در برج فناوری و مرکز رشد با تخفیف 100 درصد، ارائه می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو