راه اندازی نخستین آزمایشگاه تشخیص بیماری لکه سفید میگوی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر 

مدیرعامل مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان، از راه اندازی نخستین آزمایشگاه غیر دولتی تخصصی تشخیص بیماری لکه سفید میگوی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد.

به گزارش فرینا، مسعود محبوبی گفت: یکی از چالش ها در تولید آبزیان علی الخصوص در آبزی پروری، موضوع بهداشت و بیماری های آبزیان است و هدف این مجموعه نیز کاهش تلفات و خسارت های وارده به صنعت میگوی کشور است.

محبوبی افزود: بر همین اساس این مجموعه آزمایشگاهی طی تبادل نظری که با کارشناسان سازمان دامپزشکی انجام داد به این نتیجه رسید که در حوزه فوق ورود نموده و با سازمان دامپزشکی کشور همکاری خود را به صورت تخصصی آغاز نماید.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان بازرسی فنی و مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان با اشاره به اینکه این موضوع از حدود 2 سال پیش کلید خورده است گفت: پس از گذراندن دوره های مختلف و انجام چندین بار آزمون بر روی نمونه های مجهولی که مرکز ملی تشخیص بیماری های میگوی کشور برای آزمایشگاه ارسال می نمود، موفق به اخذ تأیید صلاحیت از دامپزشکی جهت انجام آزمون لکه سفید در میگو شدیم و با افتخار به عنوان اولین آزمایشگاه غیر دولتی تخصصی تشخیص بیماری لکه سفید میگو در کشور که تحت نظارت مستقیم اداره کل دامپزشکی استان بوشهر و مرکز ملی تشخیص بیماریهای میگو است در حال فعالیت هستیم.

گفتنی است؛ مجتمع آزمایشگاهی شاخه زیتون لیان بعنوان بزرگترین مجتمع آزمایشگاهی جنوب کشور دارای بخش های آزمایشگاهی مختلف و در برخی زمینه ها منحصر به فرد است که آزمایشگاه مولکولی آن با داشتن نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته از مهمترین بخش های این مجموعه به شمار می آید. این آزمایشگاه راه اندازی آزمون تشخیص سایر بیماری های میگو را نیز در برنامه های آتی خود گنجانده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو