همزمان با آغاز فصل گرما؛

تدوین برنامه ارتقای سطح کمی و کیفی فضای سبز قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از تدوین برنامه ارتقای سطح کمی و کیفی فضای سبز قشم خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل گرما اقدامات لازم برای مصرف بهینه آب و توسعه آبیاری فضای سبز صورت گرفته است.

به گزارش فرینا، رمضانعلی شورابی با اشاره به اهمیت حفاظت از گیاهان در ماه های گرم جزیره قشم، افزود: همزمان با آغاز فصل گرما و اهمیت موضوع آبیاری و آبرسانی گونه های گیاهی موجود در عرصه های فضای سبز، هماهنگی های لازم برای توجه ویژه به این موضوع صورت گرفته است.

شورابی با تاکید بر نظارت جدی کارشناسان مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم بر نحوه آبیاری فضای سبز گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر افزایش دور آبیاری، جهت جلوگیری از تبخیر و از دست دادن آب و همچنین آفتاب سوختگی، ساعات آبیاری تغییر پیدا کرده و در زمان هایی که هوا خنک تر است صورت می گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رعایت اصول فنی و مصرف بهینه آب در فصل گرما، تصریح کرد: برای مصرف بهینه آب و رعایت اصول فنی، اقدامات لازم درخصوص ایجاد و توسعه آبیاری قطره ای و تحت فشار در عرصه های فضای سبز صورت گرفته است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت سایه اندازی درختان در ماه های گرم، اضافه کرد: هرس های غیرضروری در معابر اصلی انجام نمی شود و موضوع شست و شو و سایه اندازی درختان برای شادابی بیشتر و رفاه حال هر چه بیشتر شهروندان مد نظر قرار گرفته است.

شورابی ادامه داد: با توجه به وجود تصفیه خانه های موجود که بخش عمده ای از آب مورد نیاز آبیاری عرصه های فضای سبز را تامین می کنند و همچنین ارتباط خوبی که با مراکز تحقیقاتی و سازمان پارک های و فضای سبز کلان شهرها در حال شکل گرفتن است، در آینده نزدیک شبکه آبیاری بهسازی و از جدیدترین روش های آبیاری استفاده خواهد شد.

وی در پایان از تمامی کارکنان و کارگران فضای سبز که در ماه مبارک رمضان و در روزهای گرم برای ایجاد شهری سرسبز و با نشاط تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: برنامه های ویژه ای برای ارتقاء سطح کمی و کیفی فضای سبز در حال تدوین است که پس از ماه مبارک رمضان اطلاع رسانی و با مشارکت مردم خوب جزیره قشم که نقشی غیرقابل انکار دارند انجام خواهد گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو