نخستین تور علمی بازدید از قلعه پرتغالی های قشم برگزار شد

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین تور علمی ویژه دانشجویان رشته گردشگری و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته های گردشگری، معماری و تاریخ که در دانشگاه های جزیره مشغول به تحصیل هستند، گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با همکاری دانشگاه علمی کاربردی این شهرستان، با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با میراث تاریخی جزیره اقدام به برگزاری این تور کرده است.

شهرکی از استقبال 30 دانشجو و علاقمند به حوزه میراث فرهنگی جزیره در این تور علمی ـ آموزشی خبر داد و افزود: کارشناسان میراث فرهنگی این اداره با ارایه اطلاعات تخصصی در مورد تاریخ جزیره و خلیج فارس، همچنین اهمیت استراتژیک قلعه در جنگ بین نیروهای ایرانی و اشغالگران پرتغالی، شرکت کنندگان را با تاریخ این میراث کهن آشنا ساختند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 10 تَن از اعضای منتخب نگهبانان قلعه نیز در این دوره حضور داشتند و با مفاهیم جدیدی از حوزه گردشگری تاریخی آشنا شدند.
گفتنی است، تور علمی ویژه دانشجویان رشته گردشگری و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی در اقدامی مشترک از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه علمی کاربردی شهر

قشم شامگاه پنج شنبه 9 خرداد ماه در محل قلعه پرتغالی های قشم برگزار شد و در پایان به 30 شرکت کننده گواهی نامه حضور در دوره آموزشی اعطا گردید.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو