صنایع دستی نشاندهنده هویت و فرهنگ هر منطقه است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: صنایع دستی هویت، فرهنگ و باورهای هر منطقه ای را بیان می کند.

به گزارش فرینا؛ در تقویم جهانی ۱۰ ژوئن؛ مصادف با ۲۰ خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی نام گذاری شده است؛ در همین راستا قدرت اله طمیمیان ضمن گرامی داشت و تبریک این روز به هنرمندان این عرصه؛  صنایع دستی را هویت، فرهنگ و باورهای هر منطقه ای دانست و افزود: صنایع دستی در طول تاریخ همواره با انسان همراه بوده و به مرور سیر تکاملی داشته و بر اساس خلاقیت بشر به اشکال مختلف ارائه شده است.

قدرت اله طمیمیان با تأکید بر این نکته که صنایع دستی در روزگاران قدیم بیشتر تحت عنوان صنعت مورد توجه بوده خاطرنشان کرد: اگر به صنایع دستی علاوه بر جایگاه ویژه هنری، بعنوان صنعت نیز نگاه کرده و سرمایه گذاری بیشتری دراین زمینه انجام دهیم، قطعا ضمن ایجاد اشتغال، صنایع دستی می تواند راه گشای بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور باشد.

طمیمیان جایگاه صنایع دستی منطقه را نیز بسیار پراهمیت دانست و گفت: با توجه به اقلیم منطقه و همجواری با رودخانه ها و نخلستان ها، حصیر بافی و سفال گری از عمده صنایع دستی منطقه هستند که در نوع خود بسیار جذاب و کاربردی هستند.

وی از شهرت گل رودخانه بهمنشیر که یکی از بهترین گل ها برای کوزه گری و سفال گری بوده گفت و افزود: در گذشته چیزی حدود ۱۲۰ کوره پزی سفال در منطقه وجود داشت که متأسفانه امروز تنها از آن تعداد یکی بیشتر در روستای شلحه باقی نمانده است.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در انتها ارتقا صنایع دستی موجود در منطقه را یکی از اهداف این معاونت دانست و گفت: برای رشد و اعتلای صنایع دستی منطقه، این معاونت در نظر دارد در آینده ای نزدیک با هماهنگی ادارات میراث فرهنگی شهرستان های آبادان و خرمشهر دوره های آموزشی در رشته هایی که امروز بیشتر مورد توجه قرار دارد را برای علاقه مندان بصورت رایگان برگزار کند که قطعا در زمان مقرر اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.