لزوم افزایش مبادلات تجاری و گردشگری میان منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روسیه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم روز ملی روسیه، بر لزوم افزایش مبادلات تجاری دو جانبه و توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر فی مابین منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روسیه تاکید کرد.

به گزارش فرینا، رضا مسرور با شرکت در جشن روز ملی جمهوری فدارتیو روسیه که در کنسولگری این کشور در رشت برگزار شد، این روز را به آندره گئور گیوویچ وادوف سرکنسول روسیه در گیلان، ملت و دولت روسیه تبریک گفت و افزود: توسعه روابط ایران و روسیه موضوعی است که به عنوان یک رویکرد در سیاست های مقامات عالی رتبه دو کشور مشاهده می شود.

مسرور، روسیه را کشوری مهم در مناسبات منطقه ای و فرامنطقه ای خواند و با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی کمتر از یک درصد کل تجارت خارجی روسیه را تشکیل می دهد، بر وجود ظرفیتهای بالا در حوزه های اقتصادی، تجاری،گردشگری و فرهنگی جهت توسعه همکاری ها تاکید کرد و گفت: اراده قوی دو دولت مبنی بر توسعه روابط بنا شده، موضوعی که به عنوان یک استراتژی در سیاست های مقامات عالی رتبه دو کشور و خواست مردم قابل مشاهده است.

وی با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های دو کشور در حوزه گردشگری، افزود: باتوجه به امکانات زیرساختی این منطقه و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روسیه، توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر میان ایران و روسیه با تکیه بر ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری دریایی، می تواند زمینه ساز گسترش همه جانبه روابط دو کشور باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در پایان آمادگی سازمان متبوع خود را برای افزایش روابط اقتصادی، تجاری و ترانزیتی دو کشور اعلام کرد.

گفتنی است؛ در این دیدارآندره گئور گیوویچ وادوف (سرکنسول روسیه در گیلان) بر عزم کشور متبوع خود در جهت توسعه روابط دو جانبه با منطقه آزاد انزلی تاکید کرد.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو