شفافیت در فرآیندها، تسهیل در سرمایه گذاری را به همراه دارد 

به گفته مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شفاف سازی برای فعالین اقتصادی در مناطق آزاد کشور یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه ویژه داشت.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در «چهارمین نشست کمیته راهبردی فناوری اطلاعات» که به ریاست وی و با حضور اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری و مدیران فناوری اطلاعات دبیرخانه شورایعالی، معاونین توسعه مدیریت و مدیران تحول اداری سازمان های مناطق آزاد در تهران برگزار شد، گفت: مناطق آزاد در ایران به صورت یک شرکت دولتی با ساختار مربوط به خودشان فعالیت می کنند به همین منظور با توجه به ساختارها، ایده ها، شیوه ها و مکانیزم های اداری که در قوانین و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشترک هستند برای آنها چارچوب های سیستماتیک و هماهنگ طراحی شود.
وی ادامه داد: تنها راه شفاف سازی ساختارمند و مورد نیاز سرمایه گذاران، راه اندازی خدمات الکترونیکی پنجره واحد در مناطق آزاد کشور است.
مشاور رییس جمهور با تاکید بر اینکه همه ما در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید در خدمت سرمایه گذاران باشیم و با جدیت در جلب اعتماد ذینفعان که همان سرمایه گذاران و گردشگران هستند تلاش کنیم گفت: توسعه تکنولوژی IT در ارائه خدمات به سرمایه گذاران و ذینفعان نیازمند آموزش نیروهای سازمانی فعال در این حوزه است تا بتوانند تمامی اطلاعات و سرویس ها را به صورت ساختاری و منسجم در اختیار مراجعین قرار دهند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان افزود: با کمک ساختارها و قوانین و مقررات مشترک در مناطق آزاد نقاط مثبتی که در یک منطقه ایجاد شده است را شناسایی و به سایر مناطق تعمیم دهیم.
گفتنی است؛ در این نشست که اولین نشست کمیته راهبردی فناوری اطلاعات در سال 98 بود، محمدامین اله داد دبیر این کمیته گزارشی از برنامه های آتی در سالجاری، عملکرد مناطق آزاد، گزارش پروژه پنجره واحد و تصمیم گیری نحوه اداره پروژه و برنامه ریزی به حاضرین در نشست ارائه داد.
همچنین هریک از معاونین توسعه مدیریت و مدیران تحول اداری سازمان های مناطق آزاد نظرات و پیشنهاداتی ارائه دادند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو