در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح شد:

مناطق آزاد میزبان کسب و کارهای استارت‌آپی با رویکرد صادرات و ارز‌آوری هستند

مدیر توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ما بازار بسیار خوبی برای صادرات به کشورهای اطراف در اختیار داریم و بر همین اساس انواع حمایت‌ها را از واحدهای استارت‌آپی خواهیم داشت به خصوص از شرکت‌هایی که نگاه به ارزآوری و صادرات دارند.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد۲۴، محمد خضرایی منش در خصوص حضور این سازمان در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ تهران افزود: غرفه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امسال با موضوعی به نام نوآوری و فناوری در نمایشگاه اینوتکس شرکت کرده است که مسیر و زیرساختی برای حمایت از استارت ‌آپ‌هاست.

خضرایی منش گفت: استارت آپ های متنوعی به غرفه ما مراجعه کرده اند که وقتی مزیت ها و مشوق های قانونی فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد را به همراه خدمات مراکز حمایتی ما می‌شنوند، استقبال خوبی می‌کنند که امیدواریم بتوانیم تعداد خوبی از کسب و کارهای نوآورانه را در مناطق آزاد مستقر کنیم.

وی مزیت ها و مشوق های قانونی سرمایه گذاری در مناطق آزاد را در ۹ حوزه بر شمرد و افزود: یکی از این مشوق ها شامل مالیات است که در این حوزه مناطق آزاد مشمول معافیت های مالیاتی ۲۰ ساله هستند و به شرط ثبت شرکت و کسب پروانه بهره برداری از سازمان و فعالیت اقتصادی در داخل محدوده منطقه می توانند از این مزیت ها و معافیت ها بهره مند شوند.

مدیر توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در حوزه صادرات نیز معافیت هایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است. برای مثال معافیتی به نام کمیسیون ارزش افزوده داریم. همچنین در حوزه اتباع خارجی، تردد اتباع خارجی به مناطق آزاد استثناء خاصی را دارد و در حوزه واگذاری اراضی نیز ما مشوق های قانونی خاصی داریم. ثبت شرکت ها نیز به صورت پنجره واحد و از طریق سازمان های منطقه آزاد و البته با کمک سازمان ثبت شرکت های کشور انجام می شود.

خضرایی منش با اشاره به دیگر مزیت‌ها و معافیت‌های کسب و کارها در مناطق آزاد افزود: در حوزه واردات نیز برای تولید و سرمایه گذاری داخل محدوده منطقه معافیت عوارض گمرکی وضع شده است. در خصوص بانک، بورس، بیمه و صرافی هم مناطق آزاد مشوق های قانونی خاصی دارند که کسب و کارهای می توانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مشوق هایی که ما در منطقه آزاد داریم باعث شده کاهش چشمگیری در حوزه سرمایه گذاری نداشته باشیم. به طور مثال در حوزه سرمایه گذاری خارجی همان میزان سرمایه گذاری که در سال ۹۶ داشتیم را در ۹۷ نیز شاهد بودیم، در حوزه سرمایه گذاری داخلی نیز ۱۷ درصد رشد را تجربه کردیم و به نظر می رسد عملکرد سال ۹۸ نیز کاملا چشمگیر باشد.

مدیر توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد افزود: ما تا انتهای سال ۹۵، ۹۰ واحد های‌تک در مناطق آزاد مستقر داشتیم که این رقم در پایان سال ۹۷ به ۳۷۰ واحد رسید که در هر کدام از آنها نیز چهار تا پنج نیروی جوان مشغول به کار هستند و این باعث افتخار مناطق آزاد است که میزبان کسب و کارهای نوینی باشد که رویکرد صادراتی دارند. ما بازار بسیار خوبی برای صادرات به کشورهای اطراف در اختیار داریم و بر همین اساس انواع حمایت ها را از واحدهای استارت‌آپی خواهیم داشت به خصوص از شرکت‌هایی که نگاه به ارزآوری و صادرات دارند.

به گزارش اقتصاد۲۴، نمایشگاه اینوتکس از ۱۹ تا ۲۲ خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در آن بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ و ۲۰ شتاب‌دهنده و مرکز نوآوری در این دوره از نمایشگاه فناوری و نوآوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران حضور خواهند داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو