صادرات 8 میلیون دلاری کالا از گمرک چابهار

مدیرکل گمرک چابهار گفت: امسال هفت هزار و 887 تن کالا شامل کیسه پلاستیک و قیر به ارزش 8 میلیون و 305 هزار دلار از گمرک منطقه آزاد و این شهرستان به کشور پاکستان صادر شده است.

به گزارش فرینا به نقل از گمرک نیوز، سید مجید مظلومی افزود: چابهار دارای بازارچه مرزی پیشین، ریمدان و بنادر شهیدبهشتی و کلانتری است که در آن صادرات و واردات کالا انجام می شود.
مظلومی گفت: علاوه بر گمرک چابهار در بازارچه مرزی پیشین نیز از ابتدای سالجاری تاکنون هفت هزار و 850 تن کالا (سیمان) به ارزش 2 میلیون و 706 هزار دلار نیز صادر شده است.
وی افزود: همچنین از بازارچه مرزی ریمدان 9 تن کالا شامل دوغ، شیر و خامه به ارزش 10 هزار دلار به پاکستان صادر شده است.
مدیرکل گمرک چابهار به واردات کالا از مرزهای رسمی دریایی و زمینی در منطقه بلوچستان اشاره کرد و گفت: 215 هزار تن کالا به ارزش 242 میلیون دلار از طریق گمرکات چابهار و منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد شده است.
مظلومی ادامه داد: در سال گذشته نیز 243 تن کالا به ارزش 87 میلیون دلار به چابهار وارد شده است.
وی تصریح کرد: واردات کالا بیشتر در زمینه کالاهای اساسی نظیر برنج، دام زنده، لاستیک خودرو، شکر بوده و صادرات نیز دوغ، گوجه فرنگی، خیار، خربزه، آب معدنی، پرتقال، سیب، شیر، بسکوئیت، قیر، سیمان، رب گوجه، بستنی، کیسه های پلاستیکی، زغال سنگ بوده است.
مدیرکل گمرک چابهار گفت: گمرک باید به بهترین نحو در صادرات و واردات فعال باشد تا شاهد رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه در این منطقه باشیم.
مظلومی افزود: هیچ مشکلی در صادرات و واردات نداریم و به بهترین نحو برای تسریع در امورات و ترخیص کالاها عمل می کنیم.
وی اظهار داشت: صادرات گمرکات تابعه چابهار نسبت به مشابه سال گذشته افزایش پنج برابری داشته است و امیدواریم در سالجاری رشد خوبی داشته باشیم.
مدیرکل گمرک چابهار گفت: گمرک نقش اساسی در تامین کالاهای اساسی، رفاه و امنیت هر منطقه دارد و می تواند به رونق تجارت و اقتصاد کمک کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو