دیدار معاون سرمایه گذاری اروند با سرکنسول ایران در بصره

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره دیدار و دو طرف درباره برخی مسائل بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش فرینا؛ این نشست که با حضور مدیران این معاونت و برخی مدیران دستگاه های اجرایی منطقه با هدف توسعه روابط تجاری دو کشور و همچنین بررسی مشکلات این حوزه در مرز شلمچه برگزار شد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هماهنگی ها و برنامه ریزی های خوبی در بخش های خدمات رسانی و حمل و نقل برای ورود اتباع عراقی دارای ویزا توسط تمام دستگاه های اجرایی مستقر در مرز تجاری شلمچه و منطقه آزاد اروند انجام شده است .

سید علی موسوی در حوزه صادرات به آبزیان اشاره کرد و افزود : صادرات آبزیان از طریق شلمچه توسط تجار و فعالین اقتصادی بخش خصوصی و با همکاری طرف عراقی آغاز شده است و در حال انجام است .

موسوی همچنین خبر داد: تمام زیرساخت های لازم اعطای کد وارداتی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و بزودی کد وارداتی به مرز تجاری شلمچه توسط گمرک ایران اختصاص داده خواهد شد.

در پایان این دیدار طرفین بر لزوم افزایش همکاری‌های بین دو کشور تأکید کردند. همچنین مقرر شد پیگیری‌های لازم برای مباحث مطرح شده از سوی دو کشور به عمل آید.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو