سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم رونمایی شد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم با هدف ساماندهی فعالیت های فصلی خشک کردن و صادرات ماهی متو، در تاریخ 25 خرداد ماه خبر داد.


به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری بُرنا، کیهان عباسیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه صنایع صادرات محور به موازات حفظ سرمایه های زیست محیطی کشور گفت: سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم که به سفارش معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری و به همت همکاران متخصص مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم طراحی و پیاده سازی شده است، روز شنبه 25 خرداد ماه رونمایی و دراختیار فعالان حوزه صادرات قرار گرفت.
عباسیان افزود: در فاز اول این نرم افزار فعالین شیلاتی جزیره می توانند با مراجعه به تعاونی های صیادی منطقه آزاد قشم، نسبت به ثبت نام در این سامانه و تقاضای جانمایی زمین در سایت های 12گانه ساماندهی، اقدام کنند.
وی گفت: پس از تکمیل اطلاعات افراد متقاضی در سامانه مذکور که شامل؛ اطلاعات فردی، محل زمین در سایت ساماندهی، تعداد اشتغال ایجاد شده، ظرفیت تولید در روز، مقدار صادرات و ... می شود، هر متقاضی می تواند با دریافت کد رهگیری یکتا، منطبق با رویه های قانونی به صادرات این محصول بپردازد.
به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، نمایندگان تعاونی های صیادی مسئول ثبت نام و صدور کد رهگیری در سامانه تسهیل صادرات منطقه آزاد قشم هستند.
عباسیان با تاکید بر لزوم ساماندهی خشک کردن ماهی متو در این منطقه اظهار کرد: بعد از اتمام دوره جاری صید و جانمایی و معرفی زمین ها توسط سازمان منطقه آزاد قشم، هرگونه فعالیت در حوزه خشک کردن ماهی در این سایت ها صورت خواهد گرفت و از فعالیت در خارج این سایت ها و صادرات محصولات آن جلوگیری بعمل خواهد آمد.
وی از معرفی سایت های جانمایی شده به تعاونی های صیادی قبل از تاریخ 20 تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: تمامی افراد متقاضی پس از گذراندن مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری می توانند در این سایت ها اقدام به فعالیت کرده و با همکاری مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه آزاد قشم از مزایای بیمه برخوردار شوند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر حمایت تولیدات صادرات محور توسط این سازمان افزود: این اقدام در راستای تضمین بهداشت ساکنین و حفاظت از طبیعت و محیط زیست بی نظیر جزیره در کنار تسهیل و ارائه خدمات الکترونیک صادرات پایدار جزیره قشم است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو